بزرگترین مرکز اورتز و پروتز جنوب کشور در موسسه فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار فارس افتتاح شد و رسما آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۷۵۷۳۹۰
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۱ 26 June 2019

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: مدیر مؤسسه فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار فارس در حاشیه افتتاح بزرگترین مرکز اورتز و پروتز جنوب کشور در جمع خبرنگاران، گفت: این مرکز فنی ارتوپدی در مساحت دو هزار و ٨٠٠ مترمربعی از امروز پذیرای ایثارگران استان و دیگر بیماران استان‌های کشور است.

عباس نعمت اللهی با بیان اینکه این مرکز متشکل از بخش‌های مختلفی است، افزود: بخش عمده خدمات این مرکز مربوط به ساخت پروتز‌های مصنوعی مانند دست، پا، کفش و پروتز‌های وابسته و همچنین اورتز‌های متعلق به معلولان است.

وی با تاکید بر اینکه اولویت خدمات رسانی در این مرکز ابتدا با جامعه ایثارگری است، گفت: البته به دلیل وسعت بالا و مجهز بودن این مرکز و همچنین تعامل با دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، به دیگر معلولان جنوب کشور هم خدمات ارائه خواهد شد.

مدیر مؤسسه فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار فارس ادامه داد: این مرکز با پیشرفته‌ترین دستگاه‌های پروتز اورتز آماده ارائه خدمات به استان‌های همجوار است.

نعمت اللهی با اشاره به اینکه استفاده از خدمات این مرکز برای ایثارگران رایگان است، ابراز امیدواری کرد که این مرکز پایگاهی برای خدمات دهی عموم مردم باشد.

وی اضافه کرد: با توجه به گستردگی دستگاهها، فضا، نیرو‌های فنی و پزشکان متخصص این مرکز امکان ارائه همزمان خدمات به ٢٠ نفر و در طول سال هفت هزار نفر را دارد.

مدیر مؤسسه فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار فارس تصریح کرد: راه‌اندازی این مرکز موجب بی نیازی به حضور و مراجعه جانبازان و خانواده شهدای استان به مراکز پروتزی استان تهران خواهد شد.

نعمت اللهی ادامه داد: با توجه به اینکه در مجاورت این مرکز، یک مرکز اقامتی ویژه برای ایثارگران استان‌های دیگر مستقر شده، لذا در صورت نیاز اسکان موقت فراهم است.

وی یادآور شد: این مرکز به لحاظ وسعت، تعدد دستگاهها، نوع ارائه خدمات و وجود پیشرفته‌ترین دستگاه‌ها در کشور بینظیر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار