بوستايي با بیان اينكه متوسط عمق چاه‌های آب روستایی استان فارس به ١٥٢ متر رسيده است، افزود: عميق ترين چاه‌هاي آب روستايي كشور در استان فارس قرار دارد.
کد خبر: ۷۵۷۴۷۲
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۸ 26 June 2019

تابناک فارس به نقل از ایسنا: بوستانی عصر چهارشنبه پنجم تیر در جلسه شورای اداری استان فارس، با اشاره به وجود ٤ هزار و ٢٧١ روستاي در استان، گفت: با بهره گیری از دو هزار منبع تامين آب شرب و ٢٠ هزار كيلومتر خط انتقال و شبكه توزيع، آب مناطق روستایی تامین می‌شود.

بوستايي با بیان اينكه متوسط عمق چاه‌های آب روستایی استان فارس به ١٥٢ متر رسيده است، افزود: عميق ترين چاه‌هاي آب روستايي كشور در استان فارس قرار دارد.

او قیمت تمام شده آب روستایی را هزار و ٨٧٤ تومان و قيمت فروش را ٣٥٠ تومان اعلام و با بيان اينكه شاهد افت دبي منابع تامين آب در سال‌هاي گذشته بوده‌ایم، گفت: تا پايان سال ٩٧ به ميزان ١٠ هزار و ٣١٠ ليتر بر ثانيه افت دبی را شاهد بودیم.

مدیرعامل آبفای روستایی فارس خاطرنشان کرد: اکنون ٤٢٨ روستاي فارس در وضعيت بحراني دارد و ٦٩٦ روستا با جمعیتی معادل ٣٣ درصد جمعیت روستایی استان فارس با تنش آبی مواجه است.

بوستانی گفت: اگرچه امسال حدود ٢.٥ برابر سال گذشته بارندگي را شاهد بودیم اما سطح زير كشت افزايش يافته و برداشت روستاييان از منابع آبي بيشتر شده است .

تعیین متولی انرژی در استانداری فارس!

مديرعامل شركت برق منطقه‌اي فارس پيشنهاد داد كه با هدف ساماندهي مصرف انرژي در فارس، يك واحد متولي انرژي در استانداري راه‌اندازي شود .

عبدالعزيز كريمي با اشاره به لزوم كاهش مصرف انرژی در فصل تابستان، خواستار اجراي طرح تشويقي تعطيلات و تعميرات صنايع، كاهش يك ساعت از ساعت كار ادارات، اجراي طرح ذخيره عمليات صنايع، استفاده از كنتورهاي هوشمند و تبيين مفاهيم فرهنگ مصرف شد .

وي با بيان اينكه ٧٠ درصد توليد برق كشور توسط بخش خصوصي مصرف مي‌شود، به افزایش ٥.١ درصدی مصرف سالانه انرژی در ایران اشاره و اضافه کرد: میزان افزایش مصرف انرژی در دنيا سالانه ٣ درصد و برخي از كشورهاي پيشرفته ٣ دهم درصد تا يك درصد است .

مديرعامل شركت برق منطقه‌اي فارس خاطرنشان كرد: سالانه ٣ هزار ميليارد تومان براي هر مگاوات توليد برق هزينه مي‌شود.

سال گذشته سهم عملکردی فارس با ظرفیت پیش بینی شده در بودجه همخوانی نداشت

مديركل ديوان محاسبات فارس نيز در اين جلسه ببان كرد: ديوان محاسبات كشور در اجراي سياست‌هاي مدبرانه خود، مشي پيشگيرانه و هدايتگرانه در ارتباط با دستگاه‌هاي اجرايي را به عنوان سرمايه‌هاي فكري و معنوي نظام در پيش گرفته است .

ساسان مبيني با بيان اينكه ديوان محاسبات استان هم اين رويه را در دستور كار قرار داده است، تاكيد كرد: رعايت عدالت و انصاف در پرونده‌هاي مفقوده و استفاده حداكثري از ظرفيت‌هاي ملي در استان سرلوحه ديوان محاسبات فارس است .

وي همچنين به تشريح گزارش تفريغ بودجه سال ٩٦ استان فارس پرداخت و بيان كرد: در بودجه سال ٩٦ تعداد ١٦٧ بند، جزء و تبصره وجود داشت كه ٣٧ حكم آن در استان‌ها موضوعيت نداشت و تنها ١٣٢ حكم آن قابل استفاده بود كه از این تعداد متاسفانه ٣٩ حكم فاقد عملكرد بوده و در فارس استفاده نشده است.

مديركل ديوان محاسبات فارس با بیان اينكه بعضي از احكامي كه عملياتي شده در شان فارس نبوده است، عنوان كرد: سهم عملکردی فارس با ظرفيت پیش‌بيني شده در قانون بودجه ٩٦ اين استان، همخواني نداشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار