مدیر امور آب شهرستان داراب بیان داشت : به همت مأموران گشت و بازرسی شرکت آب منطقه‌ای فارس و با حکم قضایی و همکاری نیروی انتظامی ، ۱۷ حلقه چاه آب غیر مجاز در شهرستان داراب پُر و از دسترس خارج شد.
کد خبر: ۷۵۷۶۶۲
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۲ 27 June 2019

تابناک فارس به نقل از ایرنا:سهراب زارع گفت: عملیات مسدود کردن چاههای غیر مجاز دراین شهرستان در دو ماه اخیر دنبال شده و نتایج موثری داشته است.

مدیر امور آب شهرستان داراب همچنین اضافه کرد: در هفت عملیات انجام شده در مناطق مختلف این شهرستان، لوله‌های برداشت و انتقال غیر مجاز آب‌های زیرزمینی و سطحی نیز جمع‌آوری شده است.

زارع ادامه داد: در منطقه زین‌آباد این شهرستان نیز ماشین‌آلات خاک‌برداری که در حال برداشت غیر مجاز از بستر رودخانه بودند، توقیف شدند. همچنین در حریم برخی رودخانه‌های شهرستان نیز تصرفاتی صورت گرفته بود که با اخذ دستورات قضایی، رفع تصرفات انجام شده است.

به گفته زارع، در سال گذشته نیز ۲۲۷ حلقه چاه غیر مجاز در این شهرستان مسدود شده که بیشترین تعداد در شهرستان‌های استان بوده و با اقدامات انجام شده تاکنون از برداشت غیر مجاز یک میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب از آب‌های زیرزمینی شهرستان جلوگیری شده است.

این مقام مسوول گفت: بر اساس قانون، چاه‌های فاقد پروانه بهره‌برداری غیرمجاز محسوب شده و به دستور مقام قضایی باید مسدود شوند؛ همچنین چاه‌های دارای پروانه نیز باید به کنتور مجهز شوند و میزان برداشت آنها طبق میزان مندرج در پروانه باشد.

زارع ادامه داد: برداشت مصالح از بستر یا حریم رودخانه‌ها نیز باید با احذ مجوز از سازمان‌های مربوطه صورت گیرد؛ در غیر این صورت ماشین‌آلات متخلف توقیف خواهند شد. این اقدامات جهت نظارت بر برداشت آب‌های زیرزمینی و جلوگیری از افت بیش از پیش سطح این آب‌ها انجام می‌گیرد.

شهرستان داراب در فاصله ۲۵۶ کیلومتری شرق شیراز دراستان فارس قرار دارد.

برچسب ها: چاه ، چاه غیر مجاز ، پلمپ
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار