معاون عمران و توسعه امور شهري و روستايي وزارت كشور، در بخش ديگري از سخنان خود، سرعت تبديل روستاها به شهر در استان فارس را زياد دانست و گفت: اين يك اتفاق خطرناك است كه بايد از سرعت آن كاسته شود.
کد خبر: ۷۵۷۶۶۵
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۵ 27 June 2019

تابناک فارس به نقل از ایرنا: مهدي جمالي نژاد، عصر پنجشنبه در همايش شهرداران استان فارس در شيراز افزود: بدون ترديد اگر شوراها و شهرداري ها به دنبال موفقيت هستند بايد بكوشند تا اين اعتماد سازي انجام شود در غير اين صورت نمي توانيم به كسب موفقيت اميدوار باشيم.
او ادامه داد: اگر اعتماد باشد، سرمايه گذاري شكل مي گيرد، مردم مشاركت مي كنند، از هزينه هاي شهرداري ها كاسته مي شود، درآمد اين نهادها افزايش مي يابد و به دنبال آن نيز برنامه ها عملياتي و موفقيت حاصل خواهد شد.
وي گفت: نقش شهرداري ها يك نقش محلي و منطقه اي نيست بلكه يك نقش ملي است و آنها مي توانند در امنيت ملي كشور موثر باشند و ايفاي نقش كنند.
معاون عمران و توسعه امور شهري و روستايي وزارت كشور بيان كرد: هنگامي كه شهرداري ها و شوراها به عنوان نخستين خاكريز مطالبات مردم خوب عمل كنند، مي توانند سرمايه هاي اجتماعي را ارتقا بخشند.
جمالي نژاد اظهار داشت: در حقيقت نهادهاي عمومي و غير دولتي مي توانند حس تعلق خاطر و مسئوليت پذيري را در شهرها بالا ببرند كه در پي آن امنيت اجتماعي در شهرها نيز بالا مي رود و امنيت اجتماعي كشور هم تضمين مي شود.
او ادامه داد: اما اگر اين اتفاق نيافتد و نهادهاي غير دولتي خوب عمل نكنند، سرمايه هاي اجتماعي در شهرها دچار آسيب و خدشه مي شوند و به دنبال آن امنيت اجتماعي كم و آسيب هاي اجتماعي زياد مي شود.
وي، در بخش ديگري از سخنان خود، سرعت تبديل روستاها به شهر در استان فارس را زياد دانست و گفت: اين يك اتفاق خطرناك است كه بايد از سرعت آن كاسته شود.
او گفت: اينكه روستا به عنوان يك نهاد توليد كننده به يك نهاد مصرف كننده تبديل شود بدون شك مسايل و آسيب هاي بسياري را به دنبال خواهد داشت.
جمالي نژاد، ضمن تاكيد بر لزوم تقويت جايگاه معاون امور عمراني استانداري ها اظهار داشت: اين جايگاه بايد تقويت و وظايف گرفته شده نيز جايگزين شود.
معاون عمران و توسعه امور شهري و روستايي وزارت كشور گفت: در بحث برنامه محوري اميدواريم افزون بر كلانشهرها، شهرهاي كوچك هم به اين سمت حركت كنند.
وي افزود: در بسياري از استان ها فقط مراكز استان ها و كلانشهرها برنامه محور هستند و شهرهاي كوچك برنامه خاصي در اين زمينه ندارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار