شهابی گفت: از هر هکتار، ۳۵ تا ۴۰ تن محصول بادمجان برداشت می‌شود لذا پیش‌بینی امسال برداشت چهارهزار تن محصول از مزارع جهرم است.
کد خبر: ۷۵۷۶۶۷
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۲ 27 June 2019

تابناک فارس به نقل از ایسنا:محمدرضا شهابی گفت: با توجه به بهبود وضعیت بارندگی‌ها، سطح زیر کشت و در نتیجه برداشت محصول بادمجان شیرین در جهرم افزایش یافت.

او گفت: رقم بادنجان کاشت ‌شده در شهرستان جهرم، رقمی بومی و معروف به بادمجان شیرین است و میزان قابل توجهی از اراضی زراعی جهرم به کشت آن اختصاص دارد.

شهابی ادامه داد: بادمجان شهرستان جهرم به دلیل شیرینی و کیفیت بالا، یکی از مرغوبترین محصول تولید شده در کشور به شمار می‌رود و به همین دلیل صادرات خوبی در داخل کشور دارد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان جهرم گفت: بیش از یکصدهکتار از اراضی کشاورزی جهرم به کشت محصول بادمجان اختصاص دارد .

شهابی گفت: از هر هکتار، ۳۵ تا ۴۰ تن محصول بادمجان برداشت می‌شود لذا پیش‌بینی امسال برداشت چهارهزار تن محصول از مزارع جهرم است.

او ادامه داد: بیشترین میزان کاشت و برداشت بادمجان به بخش مرکزی شهرستان جهرم اختصاص دارد، با توجه به این که هر بوته بادنجان قابلیت ثمردهی تا سه سال را نیز دارد .

شهابی یادآور شد که کاشت بادمجان در جهرم از اسفندماه آغاز شده و تا پایان فروردین ماه ادامه دارد و برداشت این محصول نیز نیمه خرداد تا پایان مهر است.

برچسب ها: بادمجان ، برداشت ، جهرم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار