مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوار گفت: برای نخستین بار کارگاه پرورش کرم ابریشم در این شهرستان راه اندازی شد.
کد خبر: ۷۵۷۶۹۲
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۲ 27 June 2019

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:محمد جعفر ملک زاده مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوار گفت: با توجه به شرایط مساعد و شرایط آب و هوایی مناسب و بستر لازم جهت ایجاد صنعت نوغانداری و به وفور بودن درختان توت و علاقمندی متقاضیان، همچنین خرید تضمینی محصول نهایی توسط دولت اولین واحد پرورش کرم ابریشم در سطح شهرستان توسط دو کار آفرین پیشرو حاج آقا جوان و کوهپیما در روستای فرود راه اندازی شد.

وی افزود: با هماهنگی و حمایت صورت گرفته با معاونت بهبود تولیدات دامی استان، این واحد نوغانداری با اقدام به تهیه ۱۵ جعبه تخم نوغان هرجعبه ۲۵ هزار تخم فعالیت خود را آغاز کردند.

ملک زاده اظهار داشت: با هدف بالا بردن سطح اطلاعات و آگاهی‌های فنی و تخصصی بهره برداران دوره‌های آموزشی برگزار خواهد شد تا متقاضیان نوغانداری بتوانند با داشتن علم و دانش فنی لازم اقدامات اولیه را برای پرورش آن انجام دهند و مراحل پرورش کرم ابریشم بصورت مرتب توسط کارشناسان امور دام رصد خواهد شد.

گفتنی است مدت زمان یک ترم پرورش پیله کرم ابریشم ۴۵ روز زمان می‌برد که می‌توان با صرف حداقل امکانات و زمان و با تسهیلات ارزان قیمت بانکی آن را انجام داد به همین دلیل درآمد مطمئنی به صورت جانبی می‌تواند برای بهره برداران فراهم کند تا از حداکثر زمان و امکانات خود برای افزایش میزان درآمد سرانه خانوار‌ها اقدام کنند.

شهرستان کوار در ۴۵ کیلومتری شیراز واقع شده است و قطب عمده محصولات دامپروری و کشاورزی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار