نماینده مردم آستارا در مجلس با بیان اینکه با اتمام فرآیند احداث سد لاستیکی ۸۰ درصد مشکلات تأمین آب این شهرستان حل می‌شود گفت: پروژه سد لاستیکی آستارا به بیش از ۳۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
کد خبر: ۷۵۸۱۴۷
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۲ 30 June 2019

ولی داداشی ضمن تأکید بر اجرای هر چه سریع‌تر پروژه سد لاستیکی شهرستان آستارا اظهار داشت: پروژه سد لاستیکی آستارا به بیش از 30 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و با اتمام مراحل ساخت آن 80 درصد از مشکلات تأمین آب این شهرستان برطرف می‌شود.

نماینده مردم آستارا در مجلس با اشاره به اینکه بسیاری از نقاط این شهرستان برای احداث چاه‌های فلمن مساعد نیستند گفت: سد لاستیکی آستارا که تقریباً از دو سال پیش بر روی رودخانه ملاهادی این شهرستان در حال احداث است در صورت تکمیل و آبگیری مشکل کمبود آب شرب و آب کشاورزی منطقه را تا حدود زیادی برطرف می‌کند.

دبیر کمیسیون اصل 90 مجلس افزایش اعتبارات ساخت پروژه سد لاستیکی آستارا را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در زمانی که این طرح شروع شده بود برای تکمیل به حدود ‌18 میلیارد تومان اعتبار نیاز داشت اما در حال حاضر و با توجه به افزایش قیمت مصالح ساخت در کشور به بیش از 30 میلیارد تومان منابع مالی نیازمند است.

نماینده مردم آستارا در مجلس روند اجرای طرح لایروبی انهار و آب‌بندان‌ها را نیز مورد تأکید قرار داد و ابراز داشت: مصوبه ساماندهی رودخانه‌ها و آب‌بندان‌های استان گیلان از شورای معادن اخذ شده است که با اجرای آن نه‌تنها از بروز سیلاب‌ها جلوگیری می‌شود بلکه کشاورزان گیلانی نیز از عواید آن نیز بهره‌مند خواهند شد.

داداشی تصویب و ابلاغ شیوه نامه مربوط به ساماندهی رودخانه‌ها و آب‌ بندان‌های گیلان به تمام فرمانداران مناطق را گامی بسیار مثبت در این استان خواند و اظهار داشت: اجرای طرح ساماندهی و لایروبی آب بندان‌ها و رودخانه‌ها در حال حاضر در دستور کار شورای آب و فرمانداری شهرستان آستارا نیز قرار گرفته است.

وی تعریض جاده آستارا به تونل و ضروریات اجرای این طرح بسیار مهم را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: با توجه به ترانزیتی بودن این مسیر و اهمیت بسیار بالای آن در کریدور غرب کشور و تصادفات دلخراشی که در مسیر ذکر شده اتفاق می‌افتد اجرای عملیات تعریض می‌تواند کمک شایانی به حل مشکلات موجود آن بکند.

دبیر کمیسیون اصل 90 مجلس با بیان اینکه برای تعریض جاده آستارا تونل در سال 97 بالغ بر 25 میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شده بود اظهار داشت: برآورد اولیه تعریض کامل این مسیر در همان زمان بیش از هزار میلیارد تومان بود که بنده در همین راستا و برای سرعت بخشیدن به کار راهکاری را به وزارت راه و شهرسازی ارائه کردم.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی از اتمام مطالعات و فراهم آمدن مقدمات اجرای فاز نخست پروژه تعریض جاده آستارا به تونل خبر داد و اظهار داشت: با پیشنهادی که بنده به وزارت راه و شهرسازی ارائه دادم قرار است فاز نخست این پروژه در 12 کیلومتر و با صرف اعتباری بالغ بر 25 تا 30 میلیارد تومان اجرایی شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار