مدیرعامل شرکت توزیع برق استان ایلام:
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان ایلام گفت: مصرف برق استان ایلام به‌ علت استفاده زیاد از وسایل سرمایشی، در وضعیت «هشدار» قرار گرفت که این روند نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵ درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۷۵۹۱۴۱
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰ 03 July 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ هادی شیرخانی با اشاره به شدت یافتن گرمای هوا در نقاط مختلف این استان اظهار داشت: مصرف برق در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵ درصد افزایش داشته و در محدوده زرد و «هشدار» قرار دارد.

وی افزود: مردم  با کاهش ۱۰ درصدی برق مصرفی خود در ساعات اوج بار (۱۲ الی ۱۶ و ۱۹ الی ۲۳ ) شرایط را برای تداوم تامین برق پایدار امکان‌پذیر کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان ایلام اظهار داشت: تنظیم درجه کولرهای گازی بین ۲۳ تا ۲۶ درجه سانتی‌گراد، استفاده از لامپ‌های LED، عدم استفاده از وسایل برقی پرمصرف از قبیل جاروبرقی، اتو و ماشین لباسشویی در ساعات اوج بار مصرف از ساعت ۱۲ تا ۱۷ و ۲۰ تا ۲۳، استفاده از سیستم‌های هوشمند روشنایی در راهروهای آپارتمان‌ها و  سرویس وسایل سرمایشی پیش از شروع به‌کار آنها در فصل گرما می‌تواند در کاهش مصرف برق بسیار تاثیرگذار باشد.

شیرخانی ادامه داد: مشترکان با استفاده نکردن همزمان از وسایل برقی پرمصرف مانند اتو، جارو برقی، ماشین ظرفشویی و لباسشویی در ساعت‌های یاد شده و یا انتقال آن به ساعت‌های پایانی شب یا اوایل صبح، می‌توانند در کاهش مصرف برق نقش به سزایی داشته باشند.

وی تصریح کرد: سهم برق آبی کشور ۱۰ درصد از کل برق تولیدی است که در سال‌ جاری به شبکه سراسری اضافه شده است.

به گفته مدیرعامل شرکت توزیع برق استان ایلام، هم‌اکنون ۲۰۰ هزار مشترک برق دراستان ایلام وجود دارد.

گفتنی است، انتشار نقشه مصرف برق کشور در دهمین روز تیرماه نشان می‌دهد که استان‌های سیستان و بلوچستان، گیلان، همدان، کردستان و منطقه غرب مازندران، مناطق پرمصرف کشور و در محدوده قرمز و خراسان رضوی، شمال کرمان، بوشهر، خوزستان، ایلام، کرمانشاه و زنجان در محدوده زرد قرار دارند./ح

 

فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار