ویژه برنامه‌های دهه کرامت در شیراز با پیاده‌روی دختران احمدی در روز میلاد حضرت معصومه(س) آغاز شد.
کد خبر: ۷۵۹۵۰۴
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۲ 04 July 2019

تابناک فارس به نقل از تسنیم: در ایام دهه کرامت که از میلاد حضرت معصومه(س) آغاز می‌شود و به میلاد با سعادت امام رضا(ع) ختم می‌شود، تمام شهرهای ایران با شور، شعف و سرور روبه‌رو است به ویژه اینکه در این دهه خادمان حرم رضوی با عنوان «زیر سایه خورشید» شهرهای ایران را معطر به نام مقدس امام رضا(ع) می‌کنند.

در میان این دهه روز 6 ذی‌القعده نیز به عنوان روز بزرگداشت حضرت احمدبن‌موسی(ع) نامگذاری شده است و به همین دلیل اجرای برنامه‌های دهه کرامت در شیراز با اجرای برنامه‌های ویژه‌ای دنبال می‌شود.

در آستان مقدس احمدی و محمدی نیز در این دهه برنامه‌های مختلفی اجرا می‌شود که آغازگر آنها در روز میلاد حضرت معصومه (س) و با عنوان پیاده‌روی دختران احمدی است.

امسال این برنامه صبح امروز از ساعت 8 از حرم مطهر حضرت ام احمد، مادر بزرگوار حضرت شاهچراغ(ع) به سمت حرم مطهر این امامزاده جلیل‌القدر برگزار شد. در این روز همچنین برنامه اردوی جهادی ظفرآباد ویژه کودکان برگزار می‌شود.

 

در روز 17 تیرماه مصادف با شب بزرگداشت حضرت احمدبن‌موسی(ع) مراسم گرامیداشتی در حرم احمدی و محمدی برگزار می‌شود که آیت‌الله حسینی بوشهری سخنران این برنامه هستند و در ادامه احمد واعضی و کاظم محمدی به مداحی درباره این امامزاده بزرگوار می‌پردازند.

در روز 18 تیرماه روز گرامیداشت حضرت شاهچراغ(ع) مراسم خطبه‌خوانی، راهپیمایی هیئات مذهبی و تجمع مردم در صحن مطهر برگزار می‌شود، علاوه بر آن ویژه برنامه شعرخوانی حدیث سرو و گل و لاله با حضور شاعران برجسته کشور و استان در ساعت 16:30 تا 20 در سالن شهید آیت‌الله دستغیب برگزار می‌شود.

مراسم دهه کرامت با دیگر برنامه‌ها نظیر قرائت دعای ندبه و پخش زنده از شبکه یک سیما و بازدید از زندانیان ادامه دارد تا روز میلاد امام رضا(ع) که ویژه برنامه‌هایی برنامه‌ریزی شده است.

روزهای 22 و 23 تیرماه جشن میلاد حضرت امام رضا (ع) با حضورخدام حرم مطهر رضوی و محفل انس با قرآن ویژه بانوان در رواق دارالذکر برگزار می‌شود.

همچنین در شب میلاد با برکت امام رضا(ع) بعد از اقامه نماز مغرب و عشا حجت‌الاسلام والمسلمین شهاب مرادی سخنرانی و محمد شریف‌زاده در مدح حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) مداحی می‌کند.

 

برچسب ها: برنامه ، دهه کرامت ، شیراز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار