امام جمعه موقت شیراز با تاکید براینکه اعتراض نکردن به آمریکا در زمان حج درخواستی شیطانی است، اضافه کرد که برائت از مشرکین و حمایت از مسلمین جزو الزامات و ضرورت‌های حج است.
کد خبر: ۷۵۹۸۰۹
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۰ 06 July 2019

تابناک فارس به نقل از ایسنا:حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن مرادی در خطبه‌های نماز جمعه شیراز، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری، حج را یک فریضه سیاسی دینی برشمرد و گفت: تاکید بر وحدت و حمایت از مردم فلسطین و یمن و برائت از مشرکین جزو اعمال لازم و ابعاد سیاسی حج است.

او با بیان اینکه اعتراض نکردن به آمریکا در زمان حج درخواستی شیطانی است، خاطرنشان کرد که بر اساس تاکیدات مقام معظم رهبری، حجاج ضمن حفظ هویت اسلامی و ایرانی باید اعمال سیاسی حج را هم انجام دهند.

خطیب جمعه موقت شیراز با اشاره به درپیش بودن انتخابات، تصریح کرد که مردم بر خلاف تمام جوسازی‌ها این بار هم به صحنه می‌آیند و نمایندگانی همسو با بیانیه گام دوم انقلاب را انتخاب خواهند کرد زیرا انتخابات امسال، تاثیری مستقیم بر انتخابات آمریکا و انتخابات ریاست جمهوری 1400 ایران اسلامی خواهد داشت.

مرادی، با بیان اینکه رئیس جمهور آمریکا از ابتدای حضورش در راس دولت این کشور به طور میانگین روزانه 12 دروغ گفته است، خاطرنشان کرد: آمریکا در عراق، سوریه، فلسطین و یمن شکست خورد.

او با بیان اینکه نشست منامه و معامله قرن و تلاش آمریکا برای اجماع جهانی، اقداماتی شکست خورده بود، گفت: ساقط کردن پهباد ۲۲۰ میلیون دلاری آمریکا توسط موشک بومی سپاه پاسداران تعادل آمریکا را برهم زد و محاصره نفتکش ایران در آبهای آزاد توسط انگلیس هم ناشی از این موضوع است.

مرادی در بخشی دیگر از خطبه‌های نماز جمعه شیراز، با اشاره به اینسیتکس، آن را یک نوزاد ناقص الخلقه توصیف کرد که ایران حاضر به قبول آن نیست، خاطرنشان کرد: اروپا در گذشته روزانه ۷۰۰ هزار بشکه نفت از ایران خریداری می‌کرده، اما براساس طرح اینسیتکس، اگر همان میزان نفت در آینده خریداری شود در قبال آن تنها دارو و غذا به ایران خواهد داد.

خطیب جمعه شیراز با بیان اینکه ایران توان تولید 97 درصد نیاز دارویی خود را دارد، گفت: ما سالانه 124 میلیون تن محصولات کشاورزی تولید می‌کنیم و نیازی به دارو و غذای دیگر کشورها نداریم.

مرادی با اشاره به اینکه اروپا حاضر به همکاری با ایران در زمینه‌هایی نظیر بیمه کشتیرانی، تامین لوازم و تجهیزات و تکنولوژی در زمینه صنایع نفت نیست، گفت: به همین دلیل مسئولان به درخواست اروپا پاسخ منفی داده و اعلام کرده اند که از 16 تیر در زمینه غنی سازی اورانیوم از میزان مشخص شده در برجام عبور و کارخانه اراک را فعالتر خواهیم کرد؛ مگر اروپا راه دیگری انتخاب کند.

امام جمعه موقت شیراز همچنین با اشاره به نوسانات شدید بازار مسکن، گفت: در کشور ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد مسکونی و در فارس ۲۰۰ هزار واحد مسکونی خالی وجود دارد که می تواند با اعمال مالیات سنگین بر آنها وضعیت نابسامان مسکن را سامان داد.

مرادی همچنین ضمن اشاره به بروز مشکلاتی در زمینه کم آبی در شهرستان شیراز و دیگر نقاط استان فارس، لزوم توجه به مصرف بهینه از سوی مردم و مدیریت موضوع از سوی مسئولان تاکید کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار