مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان از پیگیری تحقق تعهدات مجموعه‌های داخلی و خارجی پس از سیل در استان خوزستان خبر داد.
کد خبر: ۷۶۰۱۸۱
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۹ 07 July 2019
حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالنبی موسوی فرد در دیدار با مدیرعامل و شورای معاونان جمعیت هلال احمر خوزستان اظهار کرد: جای پای هلال احمر در مناطق آسیب دیده از سیل کاملاً مشهود بود. زحمات ارزشمندی از سوی جمعیت هلال احمر به ویژه در ایام سیل وسیع استان کشیده شد و هر کجا ورود می کردم، جای پایی از هلال احمر مشاهده می شد. 
  
به گزارش"تابناک" وی افزود: با توجه نزدیک بودن اربعین حسینی(ع)، وجود دو مرز شلمچه و چذابه و تشرف بسیار زیاد زائران و همچنین با عنایت به حذف ویزا، باید برنامه ریزی جامع و خوبی انجام شود. 
  
نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: جمعیت هلال احمر در خارج از مرز فعالیتهای شایانی را انجام می دهد که با توجه به شرایط مطلوب تشرف به عتبات عالیات انتظار می رود در ایام اربعین این خدمات ارائه شود و به صورت کیفی و کمی افزایش یابد. 
  
موسوی فرد با بیان اینکه در سالهای گذشته جمعیت هلال احمر در مرزها فعال بوده است، گفت: ایجاد ظرفیتهای مناسب برای استقرار زائران در داخل و خارج از مرزها و فراهم کردن تسهیلات برای بهبود شرایط زائران به همراه امداد و نجات در مسیرهای منتهی به مرزها هم از جمله وظایف جمعیت هلال احمر است که امیدواریم این اقدامات امسال هم با همان قوت ادامه یابد.
 
در ادامه این نشست مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان بیان کرد: اجرای طرح فطرانه و ارائه خدمات روانشناختی در مناطق سیل زده استان از برنامه‌های پساسیل هلال احمر بود و توانمندسازی اقشار آسیب پذیر یکی از اولویت‌های اصلی همکاران ما در استان است.

علی خدادادی اظهار داشت: جمعیت هلال احمر علاوه بر فعالیت‌های اصلی خود در استان، برنامه‌های دیگری از قبیل محرومیت زدایی با ایجاد مرکز مدیریت حرکت‌های جهادی و بشردوستانه دنبال کرده است.

وی ادامه داد: با وجود امدادگران ایثارگر، خیرین، داوطلبان و جوانانی که بدون هیچ چشمداشتی فعالیت می‌کنند، با تعاملی سازنده با دستگاه‌های مختلف از جمله آموزش و پرورش، سپاه و ورزش و جوانان موفق شدیم در سیل اخیر بخشی از مشکلات گریبانگیر مردم را برطرف کنیم.

وی گفت: انسجام و وحدت ملی و خنثی سازی توطئه‌های دشمنان به عنوان دستاوردهای مثبت مهم سیل در استان قابل توجه است.

خدادادی افزود: توزیع سبدهای یک ماهه در ابتدای ماه مبارک رمضان و اجرای طرح فطرانه در پایان این ماه با توجه به شرایط فرهنگی مردم خوزستان از جمله برنامه‌های این جمعیت پس از سیل بود.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اجرای برنامه‌های مشاوره و حمایت‌های روانی و اجتماعی، پیگیری اجرای کمک‌ها و حمایت‌های خارجی و اختصاص سبدهای کالای خانگی در مناطق آسیب دیده را از برنامه‌های دیگر این جمعیت بیان کرد.

وی با اشاره به برخی از طرح‌های اجتماعی و مهارتی جمعیت هلال احمر اظهار داشت: طرح‌های دانش آموز آماده در روزهای سخت (دادرس) و خانواده آماده در مخاطرات (خادم) از جمله برنامه‌های این جمعیت در حوزه پیشگیری و آمادگی است.

هر ساله از اول ماه صفر مراسم پیاده روی اربعین حسینی از ۲ پایانه مرزی خوزستان آغاز می‌شود و جمعیت زیادی از زائران حسینی برای شرکت در این مراسم از مرزهای چذابه و شلمچه عازم عتبات عالیات در عراق می‌شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار