کد خبر: ۷۶۰۳۰۱
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸ 07 July 2019

جلسه ستاد تسهیل تولید در مازندران که صبح امروز با هدف بررسی مشکلات صنایع چوب و کاغذ مازندران و نکا چوب، برگزارشد عملاً راه به جایی نبرد.

در این جلسه پرحاشیه که معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان جنگل ها و مراتع کشور؛ استاندار مازندران؛ نمایندگان ساری در مجلس و مدیرعامل صنایع چوب و کاغذ مازندران حضور داشتند، معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان جنگل ها در برابر انتقادات به عمل آمده راجع به طرح تنفس جنگل ها که موجب بحران تولید در صنایع چوب و کاغذ مازندران و نکاچوب گردیده از اجرای طرح تنفس جنگل قاطعانه دفاع کرد وگفت: بحران صنایع چوب وکاغذ مازندران را به اینگونه طرح ها نسبت ندهید.

" خلیل آقایی" طرح تنفس جنگل را مصوبه ای قانونی برشمرد و گفت: من مجری قانون هستم و اگر مشکلی هست؛ استاندار محترم مازندران و نمایندگان مجلس مصوبه بیاورند و طرح تنفس را متوقف کنند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی بر واردات چوب برای ادامه حیات کارخانه های چوب و کاغذ مازندران و نکاچوب تاکید کرد و راجع به برداشت تنه های شکسته چوب در جنگل برای تامین مواد اولیه کارخانه ها گفت: اجازه ورود شرکت ها به جنگل را نخواهیم داد.

"آقایی" طرح تنفس جنگل را از افتخارات نظام دانست و در عین حال گفت: متولیان بخش های صنعت و کشاورزی در کنار هم هستند و نه در مقابل هم.

رییس سازمان جنگل ها و مراتع درباره سرنوشت کارگران شاغل در طرح حفاظت از جنگل ها که از چند ماه گذشته بلاتکلیف مانده اند، تلویحاً سلب مسئولیت کرد!

به گزارش خبرنگار ما، در این نشست هم اندیشی که آقایان یوسف نژاد و دامادی نمایندگان مجلس حضور داشتند؛ "حسین زادگان" استاندار مازندران در سخنانی با اشاره به این مطلب که نباید مشکلات کارخانه هایی همچون چوب و کاغذ مازندران را به طرح تنفس جنگل گره زد؛ مشکلات این واحد صنعتی را مربوط به سالهای گذشته دانست و در عین حال از عملکرد اعضای هیات مدیره این شرکت انتقاد نمود.

نماینده عالی دولت در مازندران حفظ منابع طبیعی و جنگل ها در استان را یک ضرورت برشمرد و گفت: باید تمام جوانب را سنجید و اینگونه نیست که بخواهیم به بهای حفظ کارخانه ای محیط زیست را به مخاطره بی اندازیم.

آقایان یوسف نژاد و دامادی نمایندگان مردم ساری در مجلس هم  نسبت به زمان اجرای طرح تنفس جنگل  و اظهار نگرانی از تبعات اجرایی این طرح انتقاد کردند.

"یوسف نژاد" گفت: چگونه است که مسئولان سازمان جنگل ها طرحی را که قرار بوده از سال چهارم اجرایی نمایند؛ همان سال اول عملیاتی می کنند؛ این سازمان منافع خود را بر منافع استان ترجیح داد.

"محمد دامادی " هم نسبت به خروجی این جلسات و نتایج حاصله انتقاد کرد و گفت: این جلسات باید منتج به نتیجه و در جهت رفع مشکلات باشد و نه این که فقط حرف بزنیم و هیچ!

در این نشست؛ "حسین پور" مدیرعامل صنایع چوب و کاغذ مازندران هم گفت: با وجود تمام مشکلات اگر شرایط مناسبی فراهم گردد؛ توان پاسخگویی به 20 درصد نیاز کشور را داریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار