استانداری فارس در ابلاغی به دستگاه‌های دولتی و موسسه‌های عمومی استان خواستار تغییر ساعت کاری خود به وضعیت سابق شد.
کد خبر: ۷۶۰۷۳۶
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۶ 08 July 2019

تابناک فارس به نقل از فارس:طبق ابلاغی که امروز دوشنبه 17 تیرماه توسط معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس به سایر ادارات، دستگاه‌های دولتی، فرمانداری‌ها، بانک‌ها، شهرداری‌ها و موسسات عمومی غیر دولتی استان شده است ساعت کار این ارگان‌ها که پیش از این تغییر پیدا کرده بود به وضعیت سابق بازگشت.

بر اساس بخشنامه استانداری فارس از روز شنبه هشتم تیرماه ساعت کار ادارات در سایر شهرستان‌ها تا انتهای مرداد به ۶ و ۳۰ صبح تا ۱۳ و ۳۰ دقیقه تغییر کرده بود.

این تغییر ساعت کاری ادارات در حالی رخ داد که گلایه کارمندان دستگاه‌های اجرایی و اداری استان را به همراه داشت به‌نحوی‌که در این زمینه نیز جمعی از مخاطبان خبرگزاری فارس با ارسال پیام‌ها و تشکیل کمپین مردمی در سامانه «فارس من» مخالفت خود را با این تصمیم اعلام کرده‌ و خواستار پیگیری خبرگزاری فارس در این زمینه شده بودند.

خبرگزاری فارس در استان فارس نیز بر اساس رسالت خود در این زمینه پیگیری و گفت‌وگوهایی را با مسوولان مرتبط استانداری در راستای خواسته‌ها و مطالبه‌های مردم انجام داد که سرانجام منجر به ابلاغ دستوری برای بازگشت ساعت کاری ادارات به روال سابق خود شد.

در کمپینی که پیش از این در سامانه «فارس من» به ثبت رسیده بود، آمده است: «ما جمعی از کارمندان دولت معتقدیم این طرح نه‌تنها صرفه‌جویی در مصرف برق را محقق نمی‌کند، بلکه باعث نگرانی و استرس کارمندان می‌شود؛ زیرا باتوجه به غروب آفتاب که حدود ساعت ۲۱ هست، برای حداقل صله‌رحم یا پارک و تفریح بردن خانواده حداقل ۳ ساعت وقت می‌خواهد و زودتر از ساعت ۲۴ نمی‌توان به منزل بازگشت. در نتیجه استراحت شبانه به کمترین ساعت ممکن می‌رسد و روزکاری به خستگی و سستی منجر می‌شود. همچنین مشکل ایاب‌وذهاب کارمندان در ساعت سحرگاهی نیز مزید بر علت است. کسانی که مسافت ده‌ها کیلومتری به مرکز شهر شیراز دارند و باید از مناطقی مانند شهر صدرا، لپویی، زرقان، شهرک گلستان، گویم و ... به محل کار بروند، مجبورند ساعت ۵ صبح بلند شوند و این مسیر را در هوای تاریک طی کنند. این درحالی است در آن ساعت از صبحگاه، وسایل نقلیه عمومی فعالیت نمی‌کند و تاکسی هم بسیار کم است.»

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار