معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی ایلام از مبارزه با ملخ صحرایی در سطح بیش از هشت هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی ایلام خبر داد.
کد خبر: ۷۶۱۰۶۰
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۱ 09 July 2019

 به گزارش تابناک ایلام؛محمدعلی اقدسی اظهار داشت: عملیات مبارزه با ملخ صحرایی در سطح بیش هشت هزار و ۳۵۱ هکتار از مناطق آلوده در سطح شهرستان‌های دهلران و آبدانان انجام شده است.

وی تصریح کرد: از این مقدار پنج هزار و ۸۵۰ هکتار به صورت سمپاشی هوایی با به کار گیری یک فروند هواپیمای سمپاش و دو هزار و ۵۰۱ هکتار به صورت سم پاشی زمینی با استفاده از سمپاش های یو ال وی صورت گرفته است.

اقدسی افزود: متاسفانه در ردیابی های انجام شده در طول هفته گذشته مشخص شد بخش هایی از شهرستان آبدانان در منطقه مورموری نیز مورد تهاجم این آفت قرار گرفته است که در حال حاضر با توجه به ضرورت تمامی امکانات برای مبارزه شیمیایی با ملخ صحرایی در این شهرستان معطوف شده است.

معاون جهاد کشاورزی ایلام اظهار داشت: با توجه به صعب‌العبور بودن و توپوگرافی خاص مناطق آلوده در سطح شهرستان آبدانان در نظر هست با به کارگیری یک فروند دیگر هواپیما عملیات سمپاشی هوایی در این شهرستان ادامه یابد.

جابجایی ملخ های صحرایی به دیگر شهرستان ها وجود دارد

اقدسی اضافه کرد: تاکنون بیش از هشت میلیارد ریال اعتبار برای انجام عملیات سمپاشی هوایی در شهرستان‌های دهلران و آبدانان جهت مقابله با این آفت هزینه شده است.

وی تصریح کرد: باتوجه به اینکه این آفت در فاز تهاجمی می‌تواند به مزارع و باغات و حتی جنگل های بلوط خسارت جدی وارد کند لذا کنترل این آفت قبل از تخم ریزی بسیار ضروری بوده و باید تمامی دستگاه ها با در اختیار گذاشتن امکانات موجود در روند مبارزه با ملخ صحرایی در سطح شهرستان ها مشارکت و همکاری کنند.

معاون جهاد کشاورزی اظهار داشت: تشکیل جلسه مدیریت بحران در شهرستان های همجوار با مناطق آلوده ضروری بوده چراکه جابجایی ملخ های صحرایی به دیگر شهرستان های استان با توجه به توان پروازی این آفت دور از انتظار نیست..

وی تصریح کرد: باید همکاران در سطح استان به صورت روزانه نسبت به پایش ردیابی و بازدید است اماکن مشکوک اقدام لازم را معمول و در صورت مشاهده این آفت مراتب را سریعاً به مدیریت حفظ نباتات سازمان اعلام کنند./ع

 

 

مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار