بیشتر افراد مبتلا به ویروس هپاتیت C، هیچ نشانه‌ای حس نمی‌کنند و در بسیاری از موارد حتی ممکن است ندانند که این ویروس در بدنشان وجود دارد.
کد خبر: ۷۶۱۳۹۲
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۴ 10 July 2019

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:مصطفی ابراهیمی مدیر گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: هپاتیت به معنای التهاب کبدی است و هپاتیت C نوعی عفونت واگیردار است که با ویروس عامل این بیماری ایجاد شده و با حمله به کبد، باعث التهاب کبد می‌شود.

وی ادامه داد: هپاتیت C یکی از چندین نوع ویروس عامل هپاتیت بوده و به عنوان یکی از جدی‌ترین این ویروس‌ها از آن یاد می‌شود که در اثر ارتباط با خون آلوده و بیشتر در پی استفاده از سرنگ مشترک در معتادان تزریقی منتقل می‌شود.

مصطفی ابراهیمی تصریح کرد: هپاتیت C اغلب علامتی از خود نشان نمی‌دهد و علایم آن می‌تواند شامل خستگی، تب، تهوع و اشتهای کم، درد مفاصل و ماهیچه ها، زرد شدن پوست و سفیدی چشم ها، مدفوع زرد یا کم رنگ باشد.

مدیر گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان کرد: راه انتقال هپاتیت C شامل انتقال راه تماس جنسی، در معرض خطر تماس با وسایل و تجهیزات آلوده به خون قرار گرفتن و خالکوبی و سوراخ کردن گوش با لوازم غیراستریل است.

وی گفت: مواردی که هپاتیت C از آن‌ها منتقل نمی‌شود، شامل استفاده از ظروف مشترک، شیردادن به نوزاد، بغل کردن، بوسیدن، دست دادن، سرفه و یا فین کردن است، همچنین این ویروس از راه مواد خوارکی و آب نیز منتقل نمی‌شود.

مصطفی ابراهیمی ادامه داد: برای پیشگیری از مبتلا شدن به هپاتیت C واکسنی وجود ندارد و بهترین راه تشخیص، انجام آزمایش است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار