رئیس مرکز جهاد کشاورزی رونیز گفت: ۳ و نیم هکتار از گندم زار‌های رونیز در آتش سوخت.
کد خبر: ۷۶۱۴۱۳
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۰ 10 July 2019

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: هاشم غنی رئیس مرکز جهاد کشاورزی رونیز با بیان اینکه به علت کم توجهی ۳.۵ هکتار از گندم زار‌های منطقه رونیز سفلی – استهبان دچار آتش سوزی شد، اظهار کرد: این آتش سوزی ۲ نفر از بهره برداران را درگیر کرد.

وی ادامه داد: میزان خسارت وارد شده بالغ بر ۳۵۰ میلیون ریال معادل ۲۵ تن گندم برآورد شده که نیرو‌های آتش نشانی، تراکتور داران و مردم با حضور به موقع شروع به خاموش کردن آتش کردند و پس از یک ساعت آتش سوزی به صورت کامل مهار شد.

هاشم غنی از کشاورزان خواست تا محصولات خود را بیمه کنند و در ادامه گفت: در اینجا به کشاورزان توصیه می‌شود علاوه بر رعایت نکات ایمنی نسبت به بیمه محصولات خود اقدام کنند تا حتی الامکان بخشی از میزان خسارات وارده به آنان از طریق بیمه پرداخت شود و ما شاهد هدر رفت حاصل یک سال زحمت آنان با توجه به بالا بودن میزان هزینه تولید نباشیم.

رئیس جهاد کشاورزی استهبان تصریح کرد: از طریق اعلام اطلاعیه در نماز جمعه و جماعت‌ها، اطلاعیه‌های ترویجی و همچنین چندین دوره کلاس‌های ترویجی مبنی بر رعایت نکات ایمنی جهت جلوگیری از آتش سوزی در اراضی کشاورزی و منابع طبیعی با توجه به پوشش گیاهی فراوان، مزارع و مراتع خشک شده که شرایط را برای آتش سوزی مستعد کرده است توصیه‌های زیادی از طریق این مرکز به کشاورزان شده است

برچسب ها: آتش سوزی ، گندم زار ، رونیز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار