عضو شورای شهر شیراز در صحن علنی شورای شهر: وزیر نیرو در استان و در شهر شیراز حضور می‌یابد اما دریغ از انتقال نا نابسامانی‌ها و کاستی‌هایی که مردم در این بخش، با آن دسته و پنجه نرم می‌کنند.
کد خبر: ۷۶۱۴۱۵
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۹ 10 July 2019

تابناک فارس به نقل از فارس:علی ناصری عصر امروز در صحن علنی شورای شهر شیراز در انتقاد به عملکرد مدیریت آبفای فارس، اظهار داشت: در حالی که برای برندسازی شهر شیراز با عناوین شهر دوستدار سالمند و دوستدار کودک تلاش می‌کنیم که این شهر از تامین و ارائه خدمات اولیه همچون تامین آب شرب شهروندانش ناتوان است.

عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شیراز ادامه داد: مسؤول آبفای شیراز اصرار بر افزایش آب بها از سوی شورای اسلامی شهر شیراز را دارد اما ناتوان از چانه زنی با مدیران ارشد برای گرفتن اعتبار لازم، جهت رفع کاستی‌های تامین آب شرب این مردم است.

 

وی افزود: وزیر نیرو در استان و در شهر شیراز حضور می‌یابد اما دریغ از انتقال نا نابسامانی‌ها و کاستی‌هایی که مردم در این بخش، با آن دسته و پنجه نرم می‌کنند.

ناصری گفت: چطور می توان قبول کرد که مردم شیراز بدون اطلاع قبلی ۵ روز آب شربشان قطع باشد، اینگونه رفتارها که به نارضایتی مردم ختم می‌شود چه توجیهی می‌تواند داشته باشد. با مراجعه به سایت شرکت آب و فاضلاب شیراز می‌بینیم آخرین باری که برنامه قطع آب را در پایگاه اطلاع‌رسانی این شرکت درج کرده‌اند دی ماه سال ۹۴ بوده است و از آن تاریخ تا کنون اطلاعیه منتشر نشده است.

این عضو شورای شهر شیراز با بیان اینکه تنش آبی و کمبود آب شرب در برخی از مناطق شیراز بصورت بارزی مشهود است، ابراز داشت: هر چند به طور رسمی جیره بندی آب اعلام نشده اما بسیاری از مناطق شهرک والفجر و مناطقی از جنوب شرق و شمال غرب شیراز آب شرب ندارند.

عضو کمیسیون حقوق شهروندی شورا خاطر نشان کرد: افت فشار آب و قطع آن در سال‌های گذشته، از نیمه‌های تیرماه در بخش‌هایی از شهر شیراز آغاز می‌شد اما امسال با آخرین روزهای خرداد مصادف شده است.

وی ادامه داد: بخشی از مشکل مربوط به هدر روی آب در شبکه توزیعی است که امروز فرسوده شده است که به گفته متخصصان، مقدار آن بالغ بر ۳۵ درصد میزان آب انتقالی بوده و لازم است متولیان و مسؤولان مربوطه اقدامی درست را در پیش گیرند.

ناصری تصریح کرد: اینکه متولیان آبفا عدم توانمندی در چانه زنی در تامین اعتبار را بخواهند از جان و جیب مردم در بیاورند که هنر نیست، استفاده از جیب مردم سهل الوصول ترین کاری است که یک مسئول می‌تواند انجام دهد.

وی گفت: باید مسئولان مرتبط، حضور وزیر نیرو در شیراز را غنیمت دانسته و در صدد رفع این کاستی‌ها از اعتبارات ملی برآیند نه اینکه مدام چشم به جیب مردم بدوزند.

این عضو شورای شهر شیراز در پایان از رئیس شورا در خواست تشکیل یک هیئت جهت بررسی مسئله آب شرب در شیراز را مطرح کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار