عضو کمیسیون اقتصادی مجلس می‌گوید: اگرچه برخی از کشورها که به ایران غذا و دارو می‌دهند از تحریم نفتی ایران مستثنی شده‌اند اما با این وجود توقیف کشتی نفتی نیز نمی‌تواند بر فروش نفت ایران به دیگر کشورها تاثیر منفی گذارد.
کد خبر: ۷۶۱۸۵۰
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۶ 12 July 2019

تابناک فارس به نقل از خانه ملت:رحیم زارع درخصوص اهداف اقتصادی و سیاسی توقیف نفتکش گریس ۱ ایران توسط دولت بریتانیا، گفت: انگلیس با هدف خوش رقصی برای آمریکا اقدام به توقیف این نفتکش کرد تا برای خریدان نفت ایران مشکل ایجاد کرده و آن‌ها امنیت خرید نفتی خود را در خطر ببینند.

موقعیت ایران در فروش نفت تثبیت شده است

نماینده مردم آباده و بوانات در مجلس شورای اسلامی افزود: وابستگی کشورها به نفت ایران، جایگاه استراتژیک در منطقه، دسترسی به آب‌ها و تنگه هرمز موقعیت ایران را در فروش نفت تثبیت و محکم کرده است.

چندین روز پهلو گرفتن نفتکش برای ایران خسارت مالی دارد

وی با بیان اینکه امکان شکایت حقوقی و پیگیری توقیف کشتی گریس 1در مجامع بین‌المللی برای صاحبان این نفتکش وجود دارد، افزود: باید در شکایت از بریتانیا خسارت مالی که به واسطه چندین روز پهلو گرفتن این نفتکش با یک میلیون بشکه نفت محموله به وجود آمده نیز طلب شود.

2 میلیون بشکه نفت؛ محموله نفتکش

زارع همچنین در پاسخ به پرسشی درباره پیگیری حقوقی نفتکش توقیف ‌شده، مطرح کرد: دولت ایران فعلا این اتفاق را پیگیری سیاسی می‌کند، اما صاحبان نفت و کشتی می‌توانند پیگیری حقوقی کنند که اقدام‌های خود را نیز انجام می‌دهند.

توقیف کشتی نفتی نمی‌تواند بر فروش نفت ایران تاثیر منفی گذارد

این نماینده مجلس مطرح کرد: اگرچه برخی از کشورها که به ایران غذا و دارو می‌دهند از تحریم نفتی ایران مستثنی شده‌اند اما با این وجود توقیف کشتی نفتی نیز نمی‌تواند بر فروش نفت ایران به دیگر کشورها تاثیر منفی گذارد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی همچنین معتقد است باید تلاش کرد که خطوط کشتیرانی در سطح جهان امنیت کامل داشته باشند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار