طالبی افزود: متأسفانه امروزه در شهرها و روستاهای کشور ما، نوعی بدحجابی در بین زنان و دخترانمان رسوخ کرده و با دست خود، آرزوی دشمنان را برآورده می‌سازیم.
کد خبر: ۷۶۱۸۶۱
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۶ 12 July 2019

تابناک فارس به نقل از فارس:حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه امروز این شهر با گرامی داشت روز عفاف و حجاب، به قیام خونین مسجد گوهرشاد علیه کشف حجاب اشاره و اظهار کرد: حجاب آن‌قدر ارزش داشته و دارد که افراد بسیاری برای حفظ و اصالت آن، فدا شدند.

وی با اشاره به ستیز رضاخان و فرزندش با حجاب و ارزش‌های والای قرآنی، تصریح کرد: با تمام توطئه‌های صورت گرفته، نتوانستند حجاب را از سر و تن زنان باایمان ما جدا کنند.

طالبی افزود: متأسفانه امروزه در شهرها و روستاهای کشور ما، نوعی بدحجابی در بین زنان و دخترانمان رسوخ کرده و با دست خود، آرزوی دشمنان را برآورده می‌سازیم.

امام‌جمعه اقلید به سخن محقق آمریکایی که گفته بود «وقت آن نیست که دانشجویان را به خیابان بکشیم بلکه باید چادر را از سر زنان برداشت، این راه مبارزه با اسلام و جمهوری اسلامی است»، اشاره و از دغدغه و فرمایشات امام خمینی (ره) درزمینهٔ حجاب و سفارش ایشان به مجلس، رئیس‌جمهور، شورای نگهبان، دولت و...سخن گفت و عنوان داشت: امام خمینی (ره) دغدغه داشتند که مبادا دستگاه‌های خبری، مطبوعات و مجلات از اسلام و مصالح کشور منحرف‌شده و فراموش شود که آزادی به شکل غرب، موجب تباهی جوانان، دختران و پسران ما شده و ازنظر اسلام و عقل، محکوم است.

خطیب جمعه اقلید با اشاره به آیات قرانی و روایات اسلامی از جایگاه حجاب و با تأکید بر اینکه، حجاب یک اصل اصیل پذیرفته‌شده در بین زنان این مرزوبوم و ازنظر فقهی از ضروریات دین است، عنوان داشت: منکران این اصل در زمره مرتدان محسوب می‌شوند.

طالبی حجاب را معروفی خواند که امروزه رنگ باخته و در زمره منکر واقع می‌شود.

وی گفت: متأسفانه کار به جایی رسید که پلیس انتظامات ما به‌واسطه امر به این معروف، مورد ضرب‌وجرح واقع‌شده و نه‌تنها دفاعی از این حافظ ارزش‌ها نمی‌شود، بلکه مورد بی‌مهری نیز قرار می‌گیرند ازاین‌رو امیدواریم مقامات مسؤول کشور، نهاد امربه‌معروف و نهی از منکر و عاملان آن را تقویت کرده و موردحمایت قرار دهند.

اشاره به مبارزه روحانی خستگی‌ناپذیر اسلام، شیخ زکزاکی، و مجاهدت‌های وی بخش دیگر سخنان امام‌جمعه اقلید در خطبه‌های امروز بود و با انتقاد از مجامع مدعی حقوق بشر که کوچک‌ترین حمایتی حتی در سخن، از این عالم و خانواده وی و نیز مردم مظلوم شیعه نیجریه به عمل نیاوردند، انتقاد کرد و گفت: از سازمان کنفرانس اسلامی می‌خواهیم که نسبت به این مسئله ورود پیداکرده و این ظلم و حق کشی را در مجامع بین‌المللی مطرح و پیگیری کند.

خطیب جمعه اقلید بیست و ششم تیرماه، سالروز آغاز کار نخستین دوره نهاد ارزشمند و انقلابی، شورای نگهبان را گرامی داشت و بیان کرد: این نهاد مقدس که ضامن جمهوریت نظام و اسلامت قوانین در جمهوری اسلامی و حافظ قانون اساسی است، بارها مورد هجمه، تهمت و تبلیغات بدخواهان قرار گرفته است.

طالبی با اشاره به متهم کردن نهاد مقدس شورای نگهبان به استبداد و دیکتاتوری، یادآور شد: به فرمایش امام خمینی (ره)، حمله به شورای نگهبان، به دلیل حمایت از اسلام بوده و به فرموده مقام معظم رهبری، این نهاد مقدس مانع ورود ناخالصی به ارکان نظام است.

امام‌جمعه اقلید سپس به پایان مهلت 60 روزه و عدم اقدام اروپا در راستای مطالبات ما در برجام و تعهدات خودشان اشاره و بیان کرد: 83 صدم درصد ارتقا در غنی‌سازی هسته‌ای، خیز بلند و حرکت مؤثری در برابر آن‌ها نبود.

وی این حرکت را کند و نامناسب خواند و با اشاره به غنی‌سازی بیش از 25 درصد پیش از برجام، عنوان داشت: از چه واهمه داریم درصورتی‌که خداوند همان‌گونه که تاکنون از ما حمایت کرد، جنگ تحمیلی، 40 سال فتنه و توطئه دشمن و...، همچنان با توکل به خداوند می تونیم پیروز و عزتمند باشیم.

امام‌جمعه اقلید اظهار داشت: آمریکایی‌ها و حامیانشان، در رأس انگلیس، کار خطرناکی را کلید زدند و هنوز از مسئله تروریست‌ها ازجمله داعش، فارغ نشدند که با ایجاد تروریست دریایی اقدام به ناامن کردن دریا برای کشتی‌های حامل مواد سوختی یا خوراکی کردند اما باید بدانند که اگر دست از این کارشان بر ندارند، دود آن به چشم خودشان می‌رود و تاوان سختی باید پس دهند.

طالبی در بخش پایانی سخنان خود از دهه کرامت و جایگاه و ارزش آن سخن گفت و هفته تأمین اجتماعی و روز بهزیستی و نیز محیط‌بانی را تبریک گفت.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار