رئيس پليس راه شمال استان وي خاطر نشان كرد: در 4 ماهه نخست سال جاري، بيشترين فراواني جان باختگان و مجروحان استان فارس مربوط به محورهاي نورآباد به گچساران، قائميه به كازرون، كمربندي شيراز به طول 42 كيلومتر و فيروزآباد به سمت شيراز است.
کد خبر: ۷۶۳۷۵۷
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰ 18 July 2019

تابناک فارس به نقل از پایگاه خبری پلیس: سرهنگ "عبدالهاشم دهقاني" در نشست خبري با اصحاب رسانه با اشاره به اجراي طرح تابستاني پليس راه از 31 خرداد ماه، گفت: اين طرح تا 31 شهريور ماه ادامه خواهد داشت.

وي با بيان اينكه اين طرح با هدف تسهيل در عبور و مرور خودروها، امنيت جاده‌ها، كاهش سوانح جاده اي و خدمات رساني بيشتر به شهروندان اجرا مي شود، عنوان کرد: در اين طرح، 133 تيم محسوس و نامحسوس پليس، كنترل و نظارت بر محورهاي استان را پوشش مي دهند.

سرهنگ دهقاني با بيان اينكه با شروع فصل تابستان و تعطيلي مراكز آموزشي، شاهد موج سفرها هستيم، خاطرنشان کرد: آمارها نشان مي دهد، در فصل تابستان بيشترين تصادفات رخ مي دهد و پليس راه استان فارس با تخلفات حادثه ساز كه خط قرمز پليس است، بدون اغماض با رانندگان قانون گريز و متخلف برخورد قاطع و قانوني مي كند.

اين مقام انتظامي با اشاره به حضور فعال گشت‌هاي نامحسوس براي كنترل تخلفات و كاهش تصادفات در جاده‌ها، تصريح كرد: اميدواريم با حضور 26 گشت نامحسوس در محورهاي مواصلاتي استان، شاهد كاهش حوادث جاده‌اي در فارس باشيم.

وي خاطر نشان كرد: در 4 ماهه نخست سال جاري، بيشترين فراواني جان باختگان و مجروحان استان فارس مربوط به محورهاي نورآباد به گچساران، قائميه به كازرون، كمربندي شيراز به طول 42 كيلومتر و فيروزآباد به سمت شيراز است.

سرهنگ دهقاني با اشاره به اينكه 213 نقطه حادثه خيز در استان وجود دارد که 170 نقطه آن به تائيد سازمان راهداري و حمل و نقل رسیده است، افزود: تلاش براي ايمن سازي اين نقاط در دستور كار مسئولان قرار دارد.

اين مقام انتظامي در پاسخ سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه بيشترين تصادفات در چه ساعتي از شبانه روز رخ مي دهد، گفت: عمده تصادفات فوتي كه بيشتر قربانيان آن افراد زير 30 سال هستند از ساعت 16 تا 24 اتفاق مي افتد كه اوج آن تا ساعت 20 شب است.

رئيس پليس راه شمال استان فارس ادامه داد: از مهمترين توصيه‌ها در راستاي بهبود ترافيك و كاهش تصادفات، مديريت سفر توام با رعايت قوانين و مقررات رانندگي است.

سرهنگ دهقاني با بيان اينكه اصحاب رسانه پل ارتباطي پليس و مردم هستند، افزود: رسانه‌ها و خبرنگاران از ابزارهاي فرهنگي مهم و كارآمد در زمينه كاهش تصادفات و ارتقا فرهنگ رانندگي در جامعه هستند.

در حاشيه اين نشست خبري، خودروهاي جديد كنترل نامحسوس با استفاده از روش هاي نوين رونمايي شد.*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار