رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر شیراز خواستار تسهیل امر سرمایه گذاری و استقبال از سرمایه‌گذاران شد و افزود: سرمایه‌گذاری به کارآفرینی و اشتغال که نیاز امروز جامعه ما است منجر می‌شود، از این رو باید با رعایت قانون و مقررات از سرمایه گذار استقبال کرد.
کد خبر: ۷۶۴۱۳۴
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۰ 20 July 2019

تابناک فارس به نقل از ایلنا: اسکندرپور در آیین تکریم و معارفه مدیر کل امور شهرسازی شهرداری شیراز ضمن یادآوری فرمان امام علی (ع) به مالک اشتر در خصوص همراهی و انجام امور همه مردم گفت: عده کمی از مراجعین به شهرداری انتظار دارند که مدیریت شهری فراتر از ضوابط و مقررات قانونی و شهرسازی عمل کند. در صورتیکه وظیفه ما فراهم کردن فرصت برای همگان و انجام امور همه مردم براساس ضوابط و مقررات است.

وی خطاب به ناصر رضایی مدیر کل جدید امور شهرسازی تاکید کرد: در حوزه شهرسازی نیازمند تحول هستیم که تغییر نگرش، تغییر ضوابط و تفویض برخی اختیارات به شهرداری های مناطق می تواند زمینه ساز این تحول باشد. این تحول باعث می شود بتوانیم پاسخگوی بهتری به شهروندان باشیم.

شهردار شیراز با تاکید بر اینکه حفظ کرامت شهروندان در اولویت برنامه های من است، افزود: معاونت شهرسازی و معماری و حوزه شهرسازی مناطق بیشترین جایی است که باید به حفظ کرامت شهروندان توجه شود. ضروری است این نگاه در مجموعه شهرداری ایجاد شود که قرار است کار شهروندان را با حضور و برخورد موثرتر و تعریف فرایندهای کارآمدتر تسهیل کنیم.

اسکندرپور ضمن اشاره به سوابق علمی و ویژگی های رفتاری دکتر رضایی خاطرنشان کرد: مدیر کل جدید امور شهرسازی باید دارای دو ویژگی مردم داری و پاکدستی باشد. مردم داری در نتیجه کار درست و تسهیل و تسریع در پاسخگویی و پاکدستی در نتیجه شفافیت، قانون گرایی و جلوگیری از ایجاد رانت محقق می شود.

شهردار شیراز صدور الکترونیک استعلامات و پروانه های ساختمانی را ضروری دانست و از حوزه معاونت شهرسازی و معماری خواستار اجرای هر چه سریعتر این پروژه شد.

وی در این مراسم که با حضور تعدادی از شهرداران مناطق یازده گانه شیراز برگزار شد، اصافه کرد: وظیفه حوزه معاونت شهرسازی و معماری سیاستگذاری است و مناطق نیز مجری این سیاست ها هستند. با در پیش گرفتن این رویکرد شاهد تحرک بیشتری در مناطق خواهیم بود.

نوذر امامی رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این آیین گفت: اداره کل شهرسازی ویترین و تبلور خدمت رسانی شهرداری به شهروندان است و پروژه هایی همچون احیا و بازآفرینی محور زندیه، محور عرفان، باغ ایرانی و بازنگری باغات قصردشت در این حوزه انجام می شود. از این رو به سیما و منظر شهر باید از دید شهرسازی نگاه کرد.

امامی در آیین تکریم و معارفه مدیر کل امور شهرسازی بر تسریع در روند صدور پروانه ساختمانی، عدم خلافی و استعلامات تاکید کرد و افزود: حوزه شهرسازی بر درآمد شهرداری تاثیرگذار است و از این رو مدیران و کارشناسان این حوزه متخصص، متعهد و قانون مدار باشند.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر شیراز خواستار تسهیل امر سرمایه گذاری و استقبال از سرمایه‌گذاران شد و افزود: سرمایه‌گذاری به کارآفرینی و اشتغال که نیاز امروز جامعه ما است منجر می‌شود، از این رو باید با رعایت قانون و مقررات از سرمایه گذار استقبال کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار