میرزایی تصریح کرد: به‌هرحال ازنظر شورای ترافیک و حمل‌ونقل، روی این پروژه کار کارشناسی صورت نگرفته اما بنده از مسائلی که در شهر صدرا اتفاق می‌افتد، اطلاعی ندارم و دلیل اینکه با کار کارشناسی مخالف می‌شود را نیز نمی‌دانم!
کد خبر: ۷۶۴۶۸۰
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۳ 21 July 2019

تابناک فارس به نقل از فارس:محمود میرزایی که تا یک ماه پیش دبیر شورای حمل‌ونقل ترافیک استان فارس بود و پس‌ازآن مدیرعامل سازمان همیاری‌های شهرداری شد، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: شهرداری صدرا اردیبهشت‌ماه امسال طرح پروژه تقاطع امام رضا (ع) این شهر را به شورای حمل‌ونقل و ترافیک داد و طبیعتاً طرح به کمیته فنی برای کارشناسی سپرده شد.

وی افزود: پس از بررسی کمیته فنی، مشکلات فنی طرح تقاطع به مسؤولان شهرداری صدرا گوشزد شد، اما مثل‌اینکه این کار به مذاق مسئولان شهرداری صدرا خوش نیامد و اصطلاحاً به آن‌ها بَرخورد! چراکه ما به آن‌ها گفتیم این طرح ازلحاظ کارشناسی مشکل دارد.

دبیر وقت شورای ترافیک و حمل‌ونقل استان فارس ادامه داد: به نظر ما در مکانی که قرار است آزادراه ایجاد و پروژه‌ای همچون قره پیری انجام شود، لزومی برای ایجاد تقاطع دیده نمی‌شد اما درعین‌حال از مسؤولان شهرداری خواستیم به ما آمار ترافیکی دهند آن‌هم به‌صورت علمی.

میرزایی خاطرنشان کرد: ما به مدیران شهرداری گفتیم که قرار است بار ترافیکی از صدرا خارج شود نه اینکه بار ترافیکی جدیدی اضافه شود لذا کلی‌گویی در مورد محسنات پروژه بدون محاسبه علمی به درد ما نمی‌خورد، اما مثل‌اینکه توپ آن‌ها از جای دیگری پُر بود و پس‌ازآن نطق بلند بالایی ارائه دادند که کسی نمی‌خواهد صدرا پیشرفت کند!

وی همچنین در مورد تصمیم نهایی شورای حمل‌ونقل ترافیک در این خصوص گفت: تا آنجا که بنده اطلاع دارم این طرح از شورا هنوز مصوبه‌ای نگرفته چه در موافقت چه در مخالفت و از لحاظ قانونی نباید پروژه بدون مجوز شورای ترافیک شروع شود.

دبیر سابق شورای حمل‌ونقل ترافیک فارس اضافه کرد: بنده به مسؤولان شهرداری گفته‌ام این پروژه نمی‌تواند در اولویت قرار گیرد.

میرزایی تصریح کرد: به‌هرحال ازنظر شورای ترافیک و حمل‌ونقل، روی این پروژه کار کارشناسی صورت نگرفته اما بنده از مسائلی که در شهر صدرا اتفاق می‌افتد، اطلاعی ندارم و دلیل اینکه با کار کارشناسی مخالف می‌شود را نیز نمی‌دانم!

وی همچنین گفت: طبیعتاً با مشکلاتی که مطرح شد، دفتر فنی استانداری باید جلوی کلنگ زنی این پروژه را بگیرد اما بنده اطلاعی ندارم تا به امروز چه اتفاقی افتاده است.

درعین‌حال روز گذشته خلیل حاجی پور مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید صدرا نیز در مصاحبه‌ای گفته بود که تقاطع مذکور با مسیر قطار برقی این شهر که مطالعاتش چند ماه پیش انجام‌شده، تداخل دارد و شهرداری صدرا در این خصوص استعلامی از شرکت عمران نگرفته است!

عضو هیات علمی دانشکده هنر و معماری دانشگاه شیراز این را هم گفته بود در جلسه‌ای که جهت بررسی تقاطع غیر هم‌سطح شهر جدید صدرا تشکیل‌شده، دعوتی از مدیران شرکت عمران صورت نگرفت که این عدم دعوت با توجه به اینکه شرکت عمران متولی و ناظر طرح‌های توسعه شهری در شهر جدید صدرا است، جای ابهام دارد.

یادآور می‌شود پروژه تقاطع صدرا متعلق به شهرداری این شهر قرار بود چندی پیش با دعوت از معاون عمرانی وزیر کشور کلنگ‌زنی شود که با مخالفت شدید دانشجویان عدالت‌خواه تشکل آرمان دانشگاه شیراز، این کلنگ‌زنی متوقف و به زمان دیگری موکول شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار