رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش شهر تهران گفت: طرح نظام مراقبت اجتماعی از دانش‌آموزان (نماد) در یک هزار و ۵۰۰ مدرسه اجرا می شود.
کد خبر: ۷۶۵۰۱۲
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۲ 22 July 2019

به گزارش تابناک تهران، قاسم منوچهری روز دوشنبه در جلسه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان تهران در استانداری اظهار داشت: این طرح با هدف مداخله به موقع و مؤثر در خصوص مداخلات و آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموازن با همکاری ۱۳ دستگاه اجرایی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: این طرح در چهار فاز طراحی شده است که به ارائه آموزش ها، توانمندسازی، شناسایی آسیب ها و غربالگری می پردازد.

رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش شهر تهران ادامه داد: در این طرح خدمات روانشناسی و روانشناختی به دانش آموزان و خانواده های آنان ارائه می شود تا آسیب های اجتماعی کنترل شود.

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت سازمان های مردم نهاد در کاهش آسیب های اجتماعی بهره برد، گفت: این سازمان ها خدمات خودشان را در راستای آموزش ها، اقدامات پیشگیرانه، فرهنگ سازی و گفتمان سازی معرفی کنند تا بتوانیم از توان آنها بهره مند شویم.

منوچهری اضافه کرد: سازمان آموزش و پرورش اعتبار مشخصی به موضوع آسیب ها اجتماعی اختصاص نداده است از این رو نیازمند مشارکت های اجتماعی هستیم.

وی خاطر نشان کرد: همچنین طرح "یاری گران زندگی" یکی دیگر از برنامه هایی است با هدف پیشگیری از اعتیاد در مدارس اجرایی می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار