بسیاری از خودروهایی که در انبارهای گمرک دپو شده دارای ثبت سفارش قانونی هستند اما جای تعجب دارد که هنوز امکان ترخیص از انبارهای گمرکات را پیدا نکرده‌اند!
کد خبر: ۷۶۵۷۴۴
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰ 24 July 2019

به گزارش تابناک فارس: بهرام پارسایی، در خصوص به درازا کشیدن مراحل ترخیص خودورهای حبس‎شده در گمرکات کشور می‌گوید: ترخیص خودروهایی که نزدیک به دوسال در انبارهای گمرک دپوشده نباید کار مهم و غیرقابل انجامی برای دستگاه‌های اجرایی باشد. طولانی‎شدن این موضوع جای تعجب دارد و سرعت کم مجریان این امر قابل قبول نیست.


وی در ادامه افزود: اختلاف نظر میان بانک مرکزی و وزارت صمت دلیل قانع‎کننده‌ای برای خروج کند خودروها از گمرک نیست و نمی‌شود رفتار دوگانه‌ای با موضوع خودرو در کشور داشت؛ بدهی معوق خودروسازان داخلی به مشتریان نزدیک 500هزار دستگاه است، درحالی که کل پرونده‌های شکایتی شرکت‌های واردکننده خودرو طبق گزارش سازمان تعزیرات حکومتی نزدیک به هشت‌هزار دستگاه اعلام می‌شود که اکثر مدیران این شرکت‌ها درگیر پاسخگویی به مراجع قضایی یا در زندان‌ها هستند.


نماینده مردم شیراز در مجلس خاطرنشان کرد: موضوع خودروهای بلاتکلیف مانده در گمرکات نیازمند احساس مسئولیت از سوی دستگاه‌های اجرایی کشور است و با توجه به گذشت زمان دوساله از ممنوعیت واردات این خودروها، سازمان حمایت یا دیگر دستگاه‌های اجرایی نمی‌توانند بهانه کمبود زمان و نیروی کارشناسی برای عدم هماهنگی میان ادارات مرتبط با موضوع را داشته باشند. 

پارسایی در ادامه تصریح کرد: متاسفانه برای ترخیص این خودروها طی سال‌های گذشته از سوی دستگاه‌های اجرایی اراده‌ای وجود نداشته و این عدم احساس مسئولیت خسارت‌های جبران ناپذیری به سرمایه‌های مردمی که به نوعی ملی به حساب می‌آید، وارد کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار