رئیس اداره پیش‌ بینی و صدور پیش‌ آگاهی‌های جوی و اقلیمی اداره کل هواشناسی استان فارس گفت: بررسی‌ها نشان می دهد که تاثیرات سامانه بارشی که از پنجشنبه سوم مردادماه جاری وارد استان شده تا پایان وقت روز یکشنبه و اوایل شب ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۷۶۶۶۶۱
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۸ 28 July 2019

تابناک فارس به نقل از ایرنا:فرید اسماعیل‌زاده افزود: این سامانه سبب رشد ابرهای همرفتی و طوفان تندری، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی در ساعت‌های بعداز ظهر و اوایل شب در برخی مناطق جنوبی، ‌جنوب شرقی و مرکزی استان خواهد شد.

وی ادامه داد:‌ این سامانه روز گذشته (شنبه) نیز باعث بارش باران در داراب به میزان ۲۰ و هفت دهم میلیمتر، جهرم پنج و هشت دهم میلیمتر،‌ زرین‌دشت سه و ۶ دهم میلیمتر و فورگ داراب به میزان ۲ دهم میلمیتر شد.

او اظهار داشت: همچنین سامانه مذکور سبب بارش کمی تگرگ در لایزنگان داراب شد.

رئیس اداره پیش‌بینی و صدور پیش‌ آگاهی‌های جوی و اقلیمی اداره کل هواشناسی استان فارس گفت: این سامانه احتمالا و با شدت کمتری فردا نیز برخی نقاط استان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

اسماعیل‌زاده به شهروندان توصیه کرد که از تردد و اسکان در کنار مسیل‌ها و رودخانه‌ها به دلیل جاری شدن روان‌آب و تردد در ارتفاعات به دلیل وقوع صاعقه خودداری کنند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری فارس گفت: تاکنون هیچ گزارشی مبنی بروز خسارت ناشی از بارش‌های اخیر و همچنین وقوع طوفان گزارش نشده است.

رحیم آزادی افزود: همچنین تمام محورهای مواصلاتی استان باز است و تردد در آنها جریان دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار