ویژه برنامه‌های هفته خبرنگار در شیراز اعلام شد.
کد خبر: ۷۶۷۳۸۵
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۴ 30 July 2019

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: صابر سهرابی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در نشست خبری برنامه‌های هفته خبرنگار، گفت: آموزش، شهروندمحوری و تکریم خبرنگاران سه رویکرد اصلی گرامیداشت روز و هفته خبرنگار است.

وی با تاکید براینکه رسالت خطیری به عهده خبرنگاران است و خبرنگاران بال های دستگاه های اجرایی هستند، افزود: اصحاب رسانه نقاط ضعف و قوت دستگاه های اجرایی را بهتر میتوانند شناسایی کنند و ادارت و سازمان ها بایستی قدر دان شان و منزلت خبرنگاران باشند.

وی تصریح کرد: طی سال‌های اخیر به جهت ارتقای جایگاه خبرنگار در دستگاه‌های اجرایی و شانیت بخشیدن به این جایگاه، برنامه‌های روز خبرنگار به یک هفته افزایش یافت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس اعلام کرد که هفته خبرنگار در استان با ادای احترام به شهدای گمنام شیراز در روز شنبه ١٢ مرداد آغاز خواهد شد.

سهرابی، افتتاحیه نمایشگاه عکس عکاسان خبری در ایستگاه مترو شیراز، برگزاری جشن عمومی به مدت سه شب توسط انجمن صنفی خبرنگاران و عکاسان خبری استان فارس، افتتاح نمایشگاه عکس در انجمن صنفی خبرنگاران، دیدار با پیشکسوتان عرصه رسانه، بازید از رسانه‌ها و تجلیل از تحریریه آنها، نشست خبری جشنواره مطبوعات و اعلام فراخوان آن، نشست کتابخوان رسانه، برگزاری کارگاه آموزشی در شیراز و شهرستانها، برگزاری کارگاه‌های آموزشی سبک‌های مدرن رسانه و جشن روز خبرنگار در هتل هما با همکاری شهرداری شیراز را از برنامه‌هایی اعلام کرد که در هفته خبرنگار پیش‌بینی شده است.

وی برگزاری پیاده روی خانوادگی در بلوار چمران به مناسبت روز خبرنگار را پایان بخش برنامه‌های هفته خبرنگار در استان فارس اعلام کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در بخشی از سخنانش یکی از مسائل مهم در حوزه رسانه را نبود امنیت شغلی خبرنگاران ذکر و خاطرنشان کرد: این مهم از جمله معضلاتی است که بسیاری از خبرنگاران و حتی مدیران مسئول و صاحبان امتیاز با آن درگیر هستند.

سهرابی اضافه کرد: معاونت مطبوعاتی طی سال‌های گذشته تلاش زیادی برای رفع این موضوع با اختصاص یارانه کرده و نهایتا نسبت به پرداخت سهم بیمه خبرنگاران اقدام کرد.

وی افزود: عده‌ای نیز از طریق صندوق حمایت از هنرمندان، بیمه درمانی و تکمیلی شدند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با تاکید بر اینکه مدیران رسانه‌ها باید متوجه این موضوع باشند که اگر رسانه‌ای حرفی برای گفتن در جامعه دارد، از حمایت و تلاش خبرنگاران بوده، گفت: قانون مدیران را مکلف به پرداخت سهم بیمه خبرنگاران کرده است.

وی به ارتقای سواد رسانه‌ای خبرنگاران در استان هم اشاره و عنوان کرد: با برگزاری دوره‌هایی تلاش برای ارتقای سواد رسانه‌ای خبرنگاران طی دو سال گذشته شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس مجددا تاکید کرد که با تمام توان در کنار خانه مطبوعات و انجمن صنفی خبرنگاران و عکاسان خبری استان فارس، برای حل مشکلات آموزشی، وضعیت معیشتی، نبود امنیت شغلی و ... است.

سهرابی ادامه داد: با حمایت استاندار فارس تلاش شده تا مخرج تمام آگهی‌های ثبتی و دولتی برای چاپ در رسانه‌ها از سوی اداره‌کل متبوع دنبال شود.

وی با بیان اینکه در سال ٩٨ حدود ٩٠ درصد دستگاه‌های اجرایی استان در این خصوص با ما همکاری کردند، گفت: اکثر مدیران دستگاه‌های اجرایی فارس شناسایی خبرنگاران را مطرح کرده‌اند که در نشست‌های آنها، خبرنگاران بی هویتی حضور پیدا کردند که کمک خود خبرنگاران را می‌طلبد که خبرنگاران بی هویت را معرفی کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس همچنین خواستار استعلام دستگاه‌های اجرایی از پایگاه رسانه فرهنگ و ارشاد اسلامی برای شناسایی رسانه‌های دارای شناسه شد.

سهرابی همچنین اعلام کرد که کتابخانه تخصصی رسانه امسال در فارس عملیاتی می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار