مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه گفت: طی چهار ماهه نخست سال‌جاری ۵۳۴ کالا به ارزش ۸۲۱ میلیون دلار از گمرکات و بازارچه‌های مرزی استان به ۲۱ کشور دنیا صادر شده است.
کد خبر: ۷۶۷۴۶۹
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۱ 30 July 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک،خلیل حیدری مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه گفت: طی چهار ماهه نخست سال‌جاری ۸۲۱ میلیون دلار کالا به وزن یک‌میلیون و ۷۸۸ هزار تن از گمرکات و بازارچه‌های مرزی استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش هشت درصد کاهش و از حیث وزن یک درصد رشد داشته است.

وی گفت: ۴۲۰ میلیون دلار با وزن ۹۴۴ هزار تن از کالا‌های فوق در گمرکات کرمانشاه، پرویزخان، خسروی و پاوه اظهار و صادر شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش یک‌درصد افزایش و از حیث وزن هشت درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: سایر گمرکات کشور نیز در این مدت ۳۳۸ میلیون دلار کالا با وزن ۷۷۲ هزار تن از طریق مرز‌های استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر کرده‌اند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن سه درصد افزایش و از حیث ارزش ۲۸ درصد کاهش داشته است.

حیدری عمده کالا‌های صادراتی از طریق این گمرکات را گوجه فرنگی تازه یا سردکرد، هندوانه تازه، میله‌های آهنی یا فولادی گرم نوردشده، لوازم خانه‌داری و پاکیزگی از مواد پلاستیکی، انواع بستنی حتی دارای کاکائو، پنیر، کولر‌های آبی خانه با هوادهی حداکثر ۸ هزار فوت مکعب در دقیقه، آهن یا فولاد تخت نوردشده آبکاری شده یا اندودشده باروی، خربزه، کیسه پلاستیکی، دوغ، کود اوره، ماست، رب گوجه فرنگی، بیسکویت‌هایی که به آن‌ها مواد شیرین‌کننده افزوده‌انده، ظروف ملامین عنوان کرد و افزود: بیشتر کالا‌های فوق به کشور عراق صادر می‌شود.

ناظر گمرکات استان کرمانشاه مجموع اقلام صادراتی اظهار شده طی چهار ماهه نخست سال‌جاری از گمرکات استان کرمانشاه را ۵۳۴ نوع کالا عنوان کرد و گفت: طی مدت مذکور در مجموع از گمرکات استان کرمانشاه به ۲۱ کشور صادرات قطعی صورت گرفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار