کد خبر: ۷۶۷۴۷۹
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۰ 30 July 2019
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد، نشست هماهنگی اجرای طرح جامع گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با حضور معاون اقتصادی استاندار، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مشاورین طرح و تعدادی از دستگاه‌های اجرایی استان در سالن جلسات استانداری برگزار شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در این نشست اظهار کرد: پس از انتشار فراخوان طرح جامع گردشگری استان در روزنامه‌های سراسری، دانشگاه علامه طباطبایی تهران به عنوان مشاور طرح انتخاب شد.

محمود باقری افزود: اجرای دقیق پروژه‌های گردشگری و نیازسنجی شهرستان‌ها در زمینه گردشگری از مهم‌ترین اهداف اجرای طرح جامع گردشگری استان است.

باقری اعتبار پیش‌بینی شده برای اجرای این طرح را 390 میلیون تومان عنوان و بیان کرد: دو عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی جهت اجرای طرح جامع گردشگری وارد استان شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد هم در این نشست با اشاره به اهمیت تهیه طرح جامع گردشگری استان، گفت: مشاور طرح باید به گونه‌ای کار را آغاز کند که در پایان خروجی مناسبی برای توسعه گردشگری کهگیلویه و بویراحمد ایجاد شود.

حسن نوروزی از دستگاه‌های اجرایی خواست با مشاور طرح همکاری لازم را داشته باشند و عنوان کرد: در طرح جامع گردشگری باید همه جوانب از جمله راه‌های دسترسی، اراضی ملی، پدافند غیرعامل، بسته‌های سرمایه‌گذاری و فرهنگی مورد بررسی قرار گیرد.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم در این نشست با تقدیر از اداره‌کل میراث فرهنگی استان بابت اجرای طرح جامع گردشگری، گفت: ساماندهی اجرای پروژه‌های گردشگری از مهم‌ترین مزایای اجرای این طرح در استان است.

جعفر گوهرگانی افزود: در بحث آمایش سرزمین استان کهگیلویه و بویراحمد، گردشگری یکی از سه محور اصلی توسعه این استان لحاظ شده است.

وی عنوان کرد: در طرح جامع گردشگری استان مناطق بکر که گاها صعب‌العبور بوده اما قابلیت گردشگری دارند دیده شود.

مشاور اجرای طرح جامع گردشگری کهگیلویه و بویراحمد هم در این باره گفت: کار مطالعاتی ما شروع شده و در این راستا طرح‌های بالادستی از جمله آمایش سرزمین و طرح بنیاد علوی در شهرستان لنده بررسی شده است.

قادری با بیان اینکه نخستین گزارش از نظر مبانی نظری در اواخر شهریورماه به مسئولان کهگیلویه و بویراحمد ارائه می‌شود، ابراز کرد: در این طرح، پروژه‌های گردشگری هر شهرستان به لحاظ فنی و اقتصادی امکان‌سنجی می‌شود.

وی بیان کرد: طرح جامع گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در سه محور طبیعت‌گردی، زندگی روستایی و عشایری و گردشگری خلاق تهیه می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار