مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر کیفی‌سازی آموزش‌های دوره متوسطه گفت: در سالتحصیلی ۹۸-۹۷، پوشش تحصیلی واقعی دوره متوسطه در سطح کشور ۸۱.۳۵ درصد بود که باید ارتقا یابد.
کد خبر: ۷۶۸۰۳۰
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۲ 01 August 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی عباس سلطانیان با اشاره به آمار توزیع دانش‌آموزان در دوره نظری افزود: تعداد کل دانش‌آموزان دوره متوسطه در سالتحصیلی گذشته بیش از ۲ میلیون و ۶۲۱ هزار نفر بود.

وی اظهار داشت: در سال تحصیلی گذشته در مجموع ۴۳.۶۳ درصد دانش‌آموزان شاخه نظری در رشته ادبیات و علوم انسانی، ۴۱.۰۴ درصد در رشته علوم تجربی، ۱۴.۴۶ درصد در رشته ریاضی فیزیک و ۸۷ دهم درصد نیز در رشته علوم و معارف اسلامی مشغول تحصیل بودند.

وی گفت: از این تعداد کمتر از ۳۵ درصد در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش تحصیل می‌کنند که بر اساس برنامه ششم توسعه باید این میزان تا ۵۰ درصد افزایش یابد.
مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر لزوم اجرای واقعی فرآیند هدایت تحصیلی بیان کرد: انتخاب رشته مهمترین تصمیم دوران تحصیل دانش‌آموزان است و ارتقای کیفیت دوره متوسطه در گرو هدایت تحصیلی مطلوب است.

وی اضافه کرد: ضرورت دارد والدین و دانش‌آموزان با تعامل و بهره گرفتن از نظر مشاوران مدارس و مراکز مشاوره روانشناختی وابسته به وزارت آموزش و پرورش راه درست را به دانش آموزان نشان دهند. 
وی افزود: خدمات مشاوره‌ای و راهنمایی می‌تواند به دانش‌آموزان کمک کند تا با آگاهی و شناخت در مورد توانایی، علائق، استعدادها، امکانات موجود کشور، نیاز جامعه و آشَنایی با حرفه‌های گوناگون، بهترین شاخه و رشته تحصیلی را برای ادامه تحصیل خود انتخاب کنند. 

انتخاب رشته در دوره متوسطه مقدمه و زمینه‌ساز انتخاب رشته اصلی هر فردی در دانشگاه است، بنابراین فردی که بخواهد در رشته دانشگاهی خاصی تحصیل کند اول باید رشته تحصیلی مناسبی را در دوره متوسطه انتخاب نماید تا در آینده بتواند در شغلی که علاقه‌مند است پس از کسب مهارت علمی و فنی مشغول به کار شود.
حدود ۱۴ میلیون دانش‌آموز در کشور وجود دارد که بیش از یک میلیون معلم وظیفه تدریس برای آنان را عهده‌دار هستند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار