نائب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: تعداد 34 هزار خودرو ثبت سفارش غیرقانونی شده که از این تعداد 2 هزار خودرو در گمرک خرمشهر هستند و قطعاً در جلسه‌ کمیسیون اصل 90 تعیین تکلیف می‌شوند.
کد خبر: ۷۶۸۰۴۰
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۲ 01 August 2019

امیر خجسته در بازدید از اسکله‌های  بندر امام خمینی (ره) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با توجه به اینکه  یکی از وظایف کمیسیون اصل 90  نظارت دقیق بر کار 3 قوه و رسیدگی به شکایت‌های مردم است، امروز فرصت شد از بندر امام بازدید و موارد مختلف را از نزدیک بررسی کنیم؛ بحث اول ما بررسی واردات کالاهای اساسی است که در سال گذشته به ارزش 10 میلیارد دلار و امسال به ارزش ۱۴ میلیارد دلار پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه بر اساس گزارش هایی که به دست ما رسیده تعداد 10 هزار شرکت کالای اساسی وارد می کنند، افزود: تعداد یک هزار و هفتصد شرکت از این شرکت ها صورت‌های مالی خوبی نداشته‌اند و تعداد 365 شرکت نیز حدود 70 روز است که ایجاد شده‌اند و در حال وارد کردن کالاهای اساسی هستند.

نائب رئیس کمیسیون اصل 90  با تاکید بر اینکه دولت باید بر نحوه واردات کالاهای اساسی تا رسیدن به دست مصرف کننده نظارت دقیق داشته باشد، گفت: در رابطه با 14 هزار دلاری که در مورد آنها بحث شده بود از دولت خواستیم در مورد آن برنامه بدهد، چرا که مشاهده کردیم کالاهای اساسی هم در سال گذشته هم امسال به دست مردم نرسیده یا به ندرت رسیده است که شرکت‌های متولی باید پاسخگو باشند.

خجسته با اشاره به دستور اخیر رئیس جمهور مبنی بر مأمور کردن 4 وزارتخانه در بحث ورود به مسأله دارو و کالاهای اساسی، بیان کرد: وزارت خانه نباید بگذارند یک عده با باندبازی و رانت دلاری که باید به دست مردم برسد در جای دیگر مصرف شود.

وی با تأکید بر اینکه مردم نگران کالاهای اساسی نباشند، افزود: در حال بررسی شرکت به شرکت هستیم و کسانی را که قبلاً ارز دولتی برای واردات کالاهای اساسی گرفتند لیست آنها گرفته شد تا از طریق کمیسیون اصل ۹۰ برخورد می‌کنیم.

خجسته با بیان اینکه طبق آمار سال گذشته 70 تا 75 درصد کالای اساسی از طریق بندر امام وارد کشور می‌شود، عنوان کرد: امسال 6.5 تن از کشتی‌ها تخلیه و بارگیری شد و این در حالی است که سال گذشته فقط 3 میلیون تن بود که این آمار رشد خوبی را نشان می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه نگران کالاهای اساسی نیستیم و ورود کالاهای اساسی 28 درصد رشد را نشان می‌دهد، گفت: شرکت هایی که درسال گذشته ارز4200  برای ورود کالاهای اساسی گرفتند باید پاسخگو باشند چرا که کالا را وارد کشور نکردند؛ همه ارزهایی که گرفتند و کالا وارد کردند را از حلقوم آنها بیرون می آوریم.

خجسته با تاکید بر اینکه کالاهایی که در بندر رسوب کردند باید تعیین تکلیف شوند، بیان کرد: طی بازدیدی که از بندر امام داشتیم متوجه شدیم 140 هزار تن ذرت آلوده از سال95 اینجا مانده است چه کسی باید پاسخگو باشد؟ این یعنی انبارها را اشغال کرده و برای معدوم کردن آن به بالای 6 هزار ماشین سنگین و 700 روز زمان نیازاست تا بتوانیم آن را خارج کنیم.

وی عنوان کرد: تعداد 34 هزار خودرو ثبت سفارش غیرقانونی و غیرواقعی شده که از این تعداد 6هزارو 481 خودرو اظهار شده است و اکنون تعداد 2 هزارخودرو در گمرک خرمشهر هستند که قطعاً  در جلسه‌ای که کمیسیون اصل 90  با حضور مسولان وزارت اقتصاد، گمرک و ... تشکیل می‌دهد این 2 هزار خودرو تعیین تکلیف می شوند.

خجسته افزود:  این چه وضعی است در گمرک که تعداد 2 هزار خودرو مانده‌اند وفقط فضا اشغال کرده‌اند،  من نمی دانم چگونه دارند آنجا را مدیریت می‌کنند.

وی با بیان اینکه فساد موجود فقط در کشور ما نیست و در کل دنیا اتفاق می افتد، گفت: با افشاگری داریم جلوی فساد را می گیریم و هر کس فساد را کشف کند حق الکشف دریافت می کند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار