مسعودی نماینده مردم نی‌ریز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: طبق ماده 47 قانون توسعه، استخدام‌ها باید از افراد بومی انجام گیرد و برهمین اساس نامه‌ای را جهت پیگیری این موضوع و دفاع از حق جوانان شهرستانم تنظیم و به فولاد غدیر نی‌ریز ارائه کرده‌ایم.
کد خبر: ۷۶۸۸۶۳
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۹ 04 August 2019

تابناک فارس به نقل از فارس:در تاریخ 5 مردادماه 98 اطلاعیه‌ای جهت جذب نیرو از سوی شرکت فولاد غدیر نی‌ریز به منظور تامین سرمایه انسانی مورد نیاز خود از میان واجدین شرایط در مقاطع تحصیلی دیپلم، فوق دیپلم و لیسانس از طریق برگزاری مصاحبه تخصصی، عمومی و مصاحبه روان شناختی، برروی سایت این شرکت منتشر قرار گرفت که متقاضیان می‌توانستند حداکثر تا تاریخ 13 مردادماه جهت ثبت نام از طریق لینک مندرج شده در این سایت اقدام به ثبت‌نام نمایند.

در ابتدا با خواندن این خبر مردم بومی شهرستان نی‌ریز خشنود و خرسند شدن از این بابت که عده‌ای از جوانان بومی باز شانس شاغل شدن در این شرکت بزرگ را بدست می‌آورند.

اما موضوع اصلی اینجاست که پس از مطالعه شرایط عمومی و خصوصی این آزمون در بند 4 و 5 شرایط خصوصی با دونکته در خصوص جذب نیروهای بومی و غیربومی روبه‌رو می‌شویم:
1-متقاضیان مشاغل تکنسین، اپراتور و متصدی می‌بایست بومی شهرستان نی‌ریز باشند.
2- متقاضیان مشاغل کارشناسی می‌بایست بومی استان فارس باشند.

بابررسی این دو بند باید به این نتیجه رسید که یعنی در شهرستان نی‌ریز جوانانی به مدارک تحصیلی کارشناسی وجود ندارد که شرایط بومی استان برای آن گذاشته‌اند؟

 

 

یعنی سهم مردم شهرستان نی‌ریز از این کارخانه تنها رده‌های شغلی سختی چون تکنسین‌ها، اپراتور ومتصدی است؟؟ و دیگر مشاغل مهندسی پشت میزنشین را باید از شهرهای دیگر برای این کارخانه به کار بگیرند؟ پس سهم جوانان تحصیل کرده در مقلاطع بالای این شهرستانن چه خواهد شد؟

از سال 1386 که کلنگ این پروژه به زمین خورده است تمام سختی‌ها و مضرراتش برای جوانان و مردم این شهرستان بوده است اما حالا که زمان به بارنشستن این کارخانه پس از 12 سال است برای استخدام بحث نیروهای بومی استان به وسط می‌آید و حق جوانان تحصیل کرده این شهرستان پایمال می‌شود.

اولویت استخدام‌ها افراد بومی است

پس از اعتراضات مردم و مسئولین شهرستان نی‌ریز به این دو بند در شرایط خصوصی استخدام فولاد، علی‌اصغر مسعودی نماینده مردم نی‌ریز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: براساس قانون این کارخانه بایستی در هر رده‌ای از نیروهای بومی شهرستان نی‌ریز استفاده کند چرا که این حق مسلم مردم این شهرستان می‌باشد.

وی ادامه داد: طبق ماده 47 قانون توسعه، استخدام‌ها باید از افراد بومی انجام گیرد و برهمین اساس نامه‌ای را جهت پیگیری این موضوع و دفاع از حق جوانان شهرستانم تنظیم و به فولاد غدیر نی‌ریز ارائه کرده‌ایم.

مجتمع غدیر فولاد نی‌ریز یکی از 8 طرح تولید فولاداستانی تولید آهن اسفنجی و فولادسازی جمهوری اسلامی ایران در راستای هدف توسعه غیرمتمرکز فولاد در برنامه توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور است که با هدف تولید سالانه 800 هزار تن آهن اسفنجی و یک میلیون تن فولاد در استان فارس و شهرستان نی‌ریز احداث و در بهمن 96به بهره‌برداری رسیده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار