مدیر دفتر حمایت از حقوق‌ زنان و کودکان معاونت فرهنگی دادگستری استان ایلام:
مدیر دفتر حمایت از حقوق‌ زنان و کودکان معاونت فرهنگی دادگستری استان ایلام گفت: دفتر حمایت، جهت تسریع در روند رسیدگی به پرونده‌هایی با محوریت زنان و کودکان و به‌منظور سهولت دسترسی مراجعان به خدمات مشاوره‌ای و مددکاری راه اندازی شد.
کد خبر: ۷۶۹۷۸۱
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰ 07 August 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ زهره علی‌شیروانی مدیر دفتر حمایت از حقوق‌ زنان و کودکان معاونت فرهنگی دادگستری استان ایلام گفت: دفتر حمایت، جهت تسریع در روند رسیدگی به پرونده‌هایی با محوریت زنان و کودکان به‌صورت مستمر در محاکم خانواده و اطفال حضور یافته و با تعامل سازنده با قضات این محاکم پرونده‌ها را تا حصول نتیجه پیگیری می‌کند.

وی افزود: به‌منظور سهولت دسترسی مراجعان به خدمات مشاوره‌ای و مددکاری نمایندگی دفتر حمایت از حقوق زنان و کودکان در تمامی حوزه‌های قضایی استان فعال و به مراجعین ارائه خدمت می‌کند.

مدیر دفتر حمایت از حقوق زنان و کودکان معاونت فرهنگی دادگستری استان اظهار داشت: برگزاری کارگروه تخصصی حقوق کودک، به‌منظور برنامه‌ریزی و اقدامات اجرایی در حوزه کودکان، برگزاری جلسه کارگروه حقوق کودک با حضور مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک، ارائه خدمات مشاوره حقوقی، روانشناختی، مددکاری به مراجعین، پیگیری پرونده‌های (مالی، کیفری، امور اطفال، امورحسبی بانوان و کودکان )، بازدیدهای مستمر از بند نسوان، کانون اصلاح و تربیت و تلاش در جهت استفاده از ظرفیت‌های قانونی آزادی مشروط، عفو، تخفیف و تبدیل قرار که خوشبختانه در سه ماهه سال ۱۳۹۸ در نتیجه این پیگیری‌ها دو نفر از مددجویان بند نسوان زندان مرکزی ایلام از اقدامات مهم این دفتر است. 

 علی‌شیروانی خاطرنشان کرد: ارائه مشاوره‌های رایگان در مصلاهای نماز جمعه به بانوان حاضر در مصلی به‌منظور کاهش ورودی پرونده از دیگر فعالیت‌های این دفتر است./ح

 

فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار