فرماندار شهرستان گیلانغرب از راه اندازی تشکل همیاران طبیعت با مشارکت ۲۴۰۰ نفر در شهرستان گیلانغرب خبر داد.
کد خبر: ۷۷۰۰۸۳
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۵ 08 August 2019

به گزارش خبرنگار تابناک، صبح امروز جلسه تشکل‌های اجتماعی و سازمان‌های مردم نهاد به ریاست فرماندار و با حضور مدیران عامل سازمان‌های مردم نهاد شهرستان گیلانغرب و گواور در محل فرمانداری برگزار شد.

کوروش محمودیان در نشست گفت: تشکُل همیاران طبیعت با مشارکت ۲۴۰۰ نفر در شهرستان راه اندازی شده و این اقدام در راستای فرهنگ سازی و حفاظت از منابع طبیعی صورت گرفته و برای این افراد از اقشار مختلف مردم و همچنین دانش آموزان با انعقاد قراردادی بین منابع طبیعی و آموزش و پرورش کارت عضویت صادر شده است.

وی با بیان اینکه از سال ۹۵ تا کنون در ۹۲ فقره حادثه آتش سوزی در منابع طبیعی این شهرستان به ۹۳۴ هکتار از مراتع مشجر خسارت وارد شده است افزود: در تمامی این موارد دوستداران طبیعت و انجمن‌های مردم نهاد نقش بسیار موثری را در زمینه اطفاء حریق و همچنین احیاء ۲۰ هکتار از نقاط آسیب دیده داشته اند.

فرماندار شهرستان گیلانغرب از فعالیت ۱۱ انجمن مردم نهاد در این شهرستان خبر داد که علاوه بر مشارکت در برنامه‌های اجتماعی، فرهنگی، پیشگیری از آسیب‌ها بیش از ۲۰۰ خانوار نیازمند را نیز تحت حمایت مادی و معنوی خود قرار داده اند.

محمودیان در ادامه بیان کرد: صدور مجوز ۲۳ انجمن دیگر و همچنین راه اندازی تعداد ۸ واحد راکد در حال انجام است و برنامه مشارکت بخشی زنان در زمینه تولیدات محصولات محلی در حال اجراست و این تولیدات آماده عرضه در نمایشگاه‌های مختلف است.

فرماندار در پایان خاطر نشان کرد: همه وظیفه داریم کار خود را به درستی انجام و به مردم خدمت نمائیم و هیچ مدیری حق ندارد خود را طلبکار بداند بنابراین همه مدیران وظیفه دارند به انجمن‌های مردم نهاد که داوطلبانه به عرصه آمده اند کمک کنند و از آن‌ها به بهترین وجه ممکن مشاوره بگیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار