اسدالله جولایی رئیس ستاد دیه گفت:استان فارس بیشترین تعداد محکومان مهریه در میان دیگر استان ها دارد پس باید ضمن آسیب‌شناسی همزمان، فرهنگ‌سازی بیشتری هم نسبت به باقی استان‌ها در این استان انجام شود.
کد خبر: ۷۷۰۱۹۴
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۵ 09 August 2019

به گزارش تابناک فارس: وی ادامه داد: هیات امنای هر استان، متشکل از رییس کل دادگستری استان، مدیرکل زندان‌ها، مدیرکل کمیته امداد و 4 نفر از معتمدان استان است و در هر استان، هیات امنا تلاش می‌کند که اختلافات زوجین متقاضی طلاق به حداقل برسد. هیات امنای نمایندگی ستاد دیه در استان فارس هم همین وظایف را دارد.

به دنبال دستور اخیر رییس قوه قضاییه برای تسهیل رفع محکومیت از زندانیان مهریه، این نگرانی در جامعه ایجاد شد که در صورت توقف اعمال محکومیت برای بدهکاران مهریه، هیچ ضمانتی برای دریافت مهریه وجود ندارد. حالا هم که شما می‌گویید وضعیت ترخیص و پذیرش اعسار محکومان مهریه با دستور رییس قوه قضاییه تسهیل شده.

جولایی افزود: شرایط جامعه ما ربطی به دستور رییس قوه قضاییه ندارد. باید برای حل مشکل مهریه در این جامعه فرهنگ‌سازی کنیم. وقتی دو جوان می‌خواهند با هم ازدواج کنند، باید همدیگر را بشناسند وگرنه دو هزار سکه مهریه هم فایده‌ای ندارد. من نمونه پرونده به جلسه اصلاح قانون مهریه در کمیسیون قضایی مجلس بردم. پرونده را به نمایندگان نشان دادم و گفتم ارزش ریالی این پرونده 7 میلیارد و 500 میلیون تومان است اما شغل زوج چیست؟ کارگر روزمزد!!!

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار