کد خبر: ۷۷۰۲۷۲
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۲ 09 August 2019

حجت الاسلام باباییان، امام جمعه امیرکلا استان مازندران در گفتگو با خبرگزاری دانشجو پیرامون موضوع جنگل خواری و ایجاد شهرک‌های خصوصی و زمین خواری به صورت رانت در این استان گفت: در نظام اسلامی همه مسئولین باید به قوانین و شرع عنایت ویژه داشته باشند و نباید از آموزش هندسه دینی و وحیانی خارج شوند. این مطلب هم بر اساس قوانین اساسی ما است و هم اسناد بالادستی که باید مسئولین نسبت به ارزش‌های اسلامی پایبند باشند و نسبت به حفظ امانت مردم خود را مسئول بدانند مانند مسائل زمین خواری، کوه خواری، دریا خواری و خیلی مسائل دیگر که امروزه به کررات دیده می‌شود.

امام جمعه امیرکلا استان مازندران ادامه داد: می‌بینیم یک دسته توسط سرمایه‌داران تمامیت خواه صورت می‌گیرد و دسته دیگر توسط مدیران اخلال‌گر و منحرف و باید با اینان به صورت جدی توسط قوه قضاییه برخورد شود. برخورد شدید با این افراد امنیت را برای مردم ایجاد می‌کند. در پی این پدیده‌ها، خواسته مقام معظم رهبری این است که قوه قضاییه با مفسدین و اخلالگران اقتصادی و دست‌اندازان به بیت‌المال مردم به شدت برخورد کند.

وی در ارتباط با ورود قوه قضاییه به این مسایل افزود: قوه قضاییه باید با شهرداری‌ها و مراجع‌ ذی صلاحی که مجوز اینطور زمین خواری را می‌دهند و به آنان کمک می‌کنند، برخورد جدی کند و جلوی این فعالیت‌ها گرفته شود. نباید دست اینان باز باشد تا بتوانند برای اهداف شخصی بودجه‌های در دسترس را به نفع خود خرج کنند و به هر کاری تن دهند. ما انتظار داریم قوه قضاییه و دستگاه‌های مربوطه در این خصوص با دولت همکاری کنند و هم‌چنین دستگاه‌های دولت با قوه قضاییه هماهنگ باشند تا اینان نتوانند با سرمایه‌داران همکاری کنند و مردم را ناامید کنند.

حجت الاسام باباییان تصریح کرد: ما تاسف می‌خوریم از اینکه مردم از مسئولین ناامید هستند. البته این خواسته دشمن است و نباید بگذارند خواسته دشمن محقق شود. چرا باید بعضی از رانت خواری بتوانند به هر جایی که بخواهند دست‌اندازی کنند؟ در خبر‌ها می‌خوانیم که دختر یکی از مسئولین خانه‌اش که تجاوز کرده به بیت‌المال مسلمین، باید تخریب کنند و به سادگی جلو این کار گرفته می‌شود. چرا باید در جهوری اسلامی ویژه خواری برای افراد خاص وجود داشته باشد؟ ما انتظار داریم به شدت با این ویژه خواری برخورد شود.

امام جمعه امیرکلا استان مازندران ادامه داد: مقام معظم رهبری، مسئولین نظام جمهوری، خانواده‌های شهدا و مردم ارزشی ما این مسائل را تحمل نمی‌کنند. در چین سالی ۸۰ هزار نفر از مفسدان و اخلالگران اقتصادی اعدام می‌شوند. قوه قضاییه نیز باید با این افراد برخورد شدید و جدی داشته باشد. مردم از اینان حمایت می‌کنند و پشت قوه قضاییه برای اجرای احکام الهی و اسلامی هستند.

وی خاطر نشان کرد: اینان باید به اشد مجازات برسند تا مردم به امنیت برسند. در نظام اسلامی هیچکس حتی بالاترین مسئول هم اجازه دست‌اندازی به اموال بیت‌المال را نخواهد داشت. این امید را باید قوه قضاییه برای مردم ایجاد کند. انتظار ما این است. قوه قضاییه حاشیه امن را باید برای مفسدان و ویژه خواران ببندد. 

حجت الاسام باباییان در ادامه پیرامون ورود امامان جمعه در کشور به مسائل مطالبه گرانه گفت: صراحت لهجه یکی از ویژگی‌های خاص ائمه جمعه سراسر کشور است. بیان حقایق و بصیرت افزایی و پیگیری مطالبات مردم جزء مسئولیت‌های ۹۰۰ امام جمعه سراسر کشور است. برای پیگیری و روشن فکری مردم مباحث را در خطبه‌های جمعه مطرح می‌کنند. یکی از مهم‌ترین مسئولیت‌های امامت جمعه‌ها بصیرت افزایی و بیان مباحث و مشکلات و اخبار روز داخل و خارج کشور برای حضور مردم در صحنه باشند و همراه دولت و ولایت باشند و این وظیفه جزء اولویت‌های امامان جمعه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار