نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: یکی از دلایلی که اماراتی ها برای مذاکره با ایران چراغ سبز نشان دادند این بود که ایران از عدم تشنج در منطقه حمایت می کند همچنین پیشنهاد عدم تعرض در منطقه که از سوی وزارت امور خارجه مطرح شد نیز در این موضوع بی تأثیر نبود.
کد خبر: ۷۷۰۶۴۴
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۲ 10 August 2019

به گزارش تابناک فارس: نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس یادآور شد: جمهوری اسلامی تا کنون در برابر برخی شیطنت های کشورهای حوزه جنوبی خلیج فارس خویشتنداری کرده بود و همین موضوع نیز مزید بر علت است که امارات راه را برای مذاکره با ایران باز ببیند.

جمالی نوبندگانی افزود: از جمله عوامل دیگر می تواند این باشد که آنچه صهیونیست ها، آمریکایی ها و سعودی ها درباره یمن و نتیجه این جنگ می گفتند به وقوع نپیوست و نتوانستند ظرف مدت چند ماه موضوع را فیصله دهند، لذا از ادامه هزینه برای یک جنگ بی حاصل خسته شده اند.

وی ادامه داد: سطح روابط اقتصادی با امارات نزدیک 40 میلیارد دلار بود و اماراتی ها نیز در زمینه صادرات کالا با جمهوری اسلامی، صنعت گردشگری و تجارت دوجانبه منافع بالایی از ایران داشتند اما به تدریج این روابط افت کرد و به کمتر از 10 میلیارد دلار رسید که خسارت زیادی نیز از این محل شامل حال اماراتی ها شد.

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: ساقط کردن پهپاد فوق سری آمریکا از سوی ایران نیز نشان داد جمهوری اراده قوی و تجهیزات پیشرفته ای دارد و این موضوع در روحیه کشورهایی که خود را بیش از حد به آمریکا متصل کرده بودند تأثیر داشت.

جمالی نوبندگانی بیان کرد: از سوی دیگر فرمایشات مقام معظم رهبری درباره امارات و همچنین ملاقات هایی که طی چند ماه اخیر میان ایران و امارات صورت گرفت منجر به تغییر دیدگاه ها نسبت به توان جمهوری اسلامی شد و آنها به واقع بینی بیشتری رسیده و متوجه شدند وعده آمریکایی ها مبنی بر دوام نیاوردن جمهوری اسلامی به لحاظ نظامی، خوابی بیش نیست.

 

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به ارسال سیگنال های مثبت از سوی سعودی ها خاطرنشان کرد: سعودی ها رفتار به مراتب آرام تری با جمهوری اسلامی در جریان دیدار با مسئولان حج و موضع گیری های اخیر خود در سازمان ملل نسبت به ایران داشته اند لذا از آنجایی که جمهوری اسلامی به دنبال آرامش در منطقه است، همواره از برخورد مناسب کشورهای همسایه به خصوص مسلمان استقبال می کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار