رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: افزایش ۹۵ درصدی کشت گوجه فرنگی در استان باعث خرید توافقی می‌شود.
کد خبر: ۷۷۰۷۲۱
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰ 11 August 2019

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:محمد مهدی قاسمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به خرید توافقی گوجه فرنگی بوسیله سازمان تعاون روستایی به علت کاهش قیمت گفت: خرید توافقی در چند شهرستان به صورت همزمان ادامه دارد.

او، در شورای کشاورزی با بیان اینکه در سال زراعی امسال سطح کشت گوجه فرنگی تولید تابستانه استان ١٦ هزار و ٥٨٧ هکتار بوده است، افزود: سطح مذکور نسبت به سطح برنامه ابلاغی وزارت متبوع که ۸ هزار و ۵ هکتار است، افزایش ٩٥ درصدی را داشته است.

قاسمی تصریح کرد: هر ساله به طور میانگین حدود ۶۰۰ هزار تن از گوجه فرنگی تولیدی بوسیله کارخانجات استان خریداری می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به اهمیت رضایت کشاورزان از قیمت مناسب محصولات سبزی و صیفی به ویژه گوجه فرنگی ادامه داد: بالا بودن عملکرد و سودآوری قابل توجه محصول در بیشتر سال‌ها به ویژه پارسال سبب شد تا سایر افراد جامعه از صنوف دیگر با سرمایه‌گذاری مناسب به کشت و کار این محصول روی آورند.

همچنین هدایت‌الله رحیمی رئیس سازمان تعاون روستایی فارس با تاکید بر اینکه افزایش محصول گوجه سبب کاهش قیمت آن شده است، اضافه کرد: در شهرستان‌های مرودشت، فسا، پاسارگاد و ارسنجان نیز همزمان‌رسانی داشتیم.

او اظهار کرد: علاوه برخریداری گوجه فرنگی برای کارخانجات، ۲۰۰ تن هم برای صادرات به صورت توافقی خریداری شده است و انتظار می‌رود با خرید حمایتی حداقل قیمت‌ها روی پایه هزار و ۱۰۰ تومان قرار بگیرد.

 

برچسب ها: کشت ، گوجه فرنگی ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار