کد خبر: ۷۷۰۹۰۸
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۱ 11 August 2019

تابناک / سخنگوی هیئت رئیسه مجلس از پرداخت سالانه ۹۸۰ هزار میلیارد تومان یارانه انرژی در کشور خبر داد و گفت: بخش بسیار زیادی از این مبالغ به صورت یارانه پنهان پرداخت می‌شود.

 

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس: سالانه 980 هزار میلیارد تومان یارانه انرژی در کشور پرداخت می‌شود

 

اسدالله عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، هدفمند کردن پرداخت یارانه انرژی را به عنوان یک ضرورت اساسی مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: سالانه حدود 980 هزار میلیارد تومان یارانه انرژی در بخش‌هایی نظیر آب، برق، گاز، بنزین و گازوئیل پرداخت می‌شود که سهم عمده‌ای از آن به صورت پنهان است.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس فرهنگ‌سازی در بین مردم و تقسیم اقشار مختلف برای میزان بهره‌مندی آنان از سهم یارانه‌های انرژی را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: باید در این زمینه سازو کارها به گونه‌ای تدوین و اجرایی شود تا هر کدام از قشرهای جامعه بر اساس درآمد و میزان مصرف خود از یارانه انرژی بهره‌مند شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه امیدواریم در سال 98 و سال 99 بحث پرداخت یارانه انرژی ساماندهی شده و نحوه پرداخت آن مورد بازنگری قرار گیرد ابراز داشت: بحث کاهش وابستگی درآمدهای عمومی کشور به فروش نفت در قالب طرح جامعه تغییر ساختار بودجه در دستور کار مجلس قرار دارد.

بیشتر بخوانید
  • تدوین بودجه متفاوت برای سال آینده/ منابع یارانه‌ای جایگزین درآمد نفت می‌شود

  • معاون اول رئیس جمهور: یارانه‌ها قرار بود به فقیرترین افراد برسد / یارانه‌های پنهان را ثروتمندان می‌گیر‌ند

  • امضای تفاهم‌نامه بین وزارتخانه‌های ارشاد و راه برای تامین مسکن خبرنگاران / افزایش 2 برابری یارانه نشریه‌ها

عباسی تلاش دشمن برای در هم شکستن اتحاد و صفوف مستحکم مردم با استفاده از ابزارهایی نظیر جنگ اقتصادی و فشارهای معیشتی را مورد توجه قرار داد و افزود: مجلس و دولت به عنوان قوای مقننه و مجریه در تلاش هستند به گونه‌ای شرایط را مدیریت کنند تا مردم به ویژه اقشار ضعیف بیشتر از این آسیب نبینند.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس پرداختن به دو مقوله رونق تولید و اقتصاد را از جمله برنامه‌های کاری امسال خانه ملت اعلام کرد و اظهار داشت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری که با دید وسیع و به صورت شفاف بیان شد تغییر ساختار بودجه و کاهش وابستگی بودجه به نفت در دستور کار مجلس قرار گرفته است.

وی قرار داشتن کشورمان در شرایط تحریم و فشار اقتصادی و از سویی دیگر تلاش مجلس برای کاهش قابل توجه وابستگی بودجه به نفت در سال آینده را مورد اشاره قرار داد و گفت: با اصلاح و تغییر ساختار بودجه، درآمدهای عمومی دولت به جای نفت به سمت درآمدهای غیرنفتی و پایدار سوق پیدا می‌کند.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس پرداخت مالیات‌های غیرضرور در کشور را به عنوان یکی از بخش‌هایی که شدیداً نیاز به بازنگری و اصلاح دارد دانست و عنوان کرد: در حال حاضر سامانه مالیاتی در کشور نیاز به شفاف‌سازی دارد تا بتوانیم با استفاده از این اهرم‌های دقیق از فرارهای مالیاتی جلوگیری به عمل آوریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار