مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس با اشاره به بدهی بیش از ۱۶۸ میلیارد ریال بدهکاری این اداره‌کل در سال‌های گذشته و در ابعاد مختلف، گفت: از ابتدای امسال نیز متحمل هزینه‌های زیادی شدیم .
کد خبر: ۷۷۰۹۹۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۲ 11 August 2019

تابناک فارس به نقل از ایسنا: عليرضا سياهپور بعدازظعر يكشنبه ٢٠ مرداد در جمع خبرنگاران با اشاره به دلایل مختلف تصادف، افزود: آمار کشته‌های فارس در ۹۷ نسبت به ۹۶ کاهش یافته و استان سوم در کاهش تعداد کشته‌ها بودیم .

وي اعلام کرد که در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه با کاهش ٨ درصدي كشته ها در فارس مواجه بوده ايم .

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس همچنين به نصب ۱۳۶ سامانه ثبت تخلف در استان اشاره و با بيان اينكه در صورت افزایش سرعت اعمال قانون می‌شود، عنوان كرد: عملیات اجرایی اين مهم۵۰ درصد پیشرفت داشته اما به دلیل تحریم، در تامین تجهیزات با مشکل مواجه شده‌ایم. علاوه بر ۳۵ دوربین محورهای خرامه و بندرعباس به صورت ویژه دیده خواهد شد .

سیاهپور با بيان اينكه این حوزه نبود اعتبار و بودجه نمی‌شناسد، عنوان كرد: باید دغدغه و سلامت مردم را در اولویت قرار دهیم، لذا گاهی بدون اعتبار نیز تمام فعالیت‌ها کماکان ادامه دارد .

وي ایمن سازی را از اهداف اصلی اين اداره‌كل خواند و گفت: فارس به لحاظ گستردگی و شاخص‌ها رتبه نخست کشته‌ها را ندارد، باید این موضوع را بر اساس شاخص‌های مختلف بررسی کرد .

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس ادامه داد: بر اساس آمار پلیس تعداد کشته ها در پنج های اول نسبت به سال گذشته کاهش یافته است اما تعداد تصادفات افزایش یافته است، همراهی راهداری، کمیسیون ایمنی، پلیس و.. دلیل این کاهش بوده است .

سیاهپور در بخشی از سخنانش با بیان اینکه هر پنج کیلومتر افزایش سرعت سبب افزایش ۲۰ درصدی تصادفات می‌شود، گفت: خواب‌آلودگی یکی دیگر از مباحث است که سرمایه‌گذار ورود کرده تا در بین راه‌ها مکان‌هایی برای استراحت آنها ساخته شود .

وی افزود: سال ۹۶ یک هزار و ۷۶ نفر و سال ۹۷ یک هزار و ۲۴ در تصادفات در استان فارس کشته شدند .

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس با اشاره به اینکه ۴۲ محور به بهره برداری رسیده متذکر شد: تا آخر سال ۳۷ محور را به مرحله بهره برداری می‌رسانیم، ۶۶ درصد از اعتبارات گذشته محقق شده است، خط کشی هر کیلومتری ۵ میلیارد تومان هزینه می‌برد، سالانه ۳۰ هزار تابلو باید گذاشت .

سباهپور همچنین با اشاره به مشکلات ایجاد شده در فضای مجازی، گفت: خبرنگاران در تلطیف فضا و ارائه واقعیت‌ها و محدودیت‌ها همکاری کرده تا راهداری بتواند به وظایف خود عمل کند .

مدیرکل راهداری استان فارس یادآور شد: خبرنگاران در مورد تمام آحاد جامعه مسئولیت دارد، حوزه داهداری نیز دغدغه‌پذیر است .

برچسب ها: بدهکاری ، راهداری ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار