مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید صدرا گفت: اعتماد عمومی شهروندان صدرا آسیب دیده و این یکی از مشکلات اصلی این شهر جدید است.
کد خبر: ۷۷۰۹۹۴
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۶ 11 August 2019

تابناک فارس به نقل از ایرنا:خلیل حاجی‌پور یکشنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران یکی از مشکلات اصلی این شهر جدید را خدشه به اعتماد عمومی در پی بروز مشکلات مالی برخی مدیران این شهر جدید طی سال های اخیر دانست و افزود: همه مسئولان این شهر و استان فارس و همچنین رسانه‌های این استان باید در بازسازی و ترمیم این اعتماد از دست رفته تلاش کنند که این اعتماد در میان اهالی این شهر بازآفرینی شود.

۸۰ درصد درآمد شرکت عمران خرج صدرا می‌شود

حاجی‌پور در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا پیرامون وضعیت درآمدی و هزینه کرد منابع مالی شرکت عمران این شهر جدید،گفت: برخی درخصوص هزینه و درآمد شرکت عمران صدرا دچار محاسبه اشتباه و خطا هستند زیرا ساز و کار این نهاد شفاف است و مشکلی در اطلاع رسانی پیرامون آن نیست.

وی ادامه داد: شرکت عمران سال گذشته ۹۵ میلیارد تومان درآمد داشته که ۸۰ درصد این رقم علیرغم اینکه کامل به حساب خزانه دولت واریز شده بود برای توسعه زیرساخت‌های صدرا بازگشت داده و هزینه شده است که این رقم در سال قبل‌تر حدود۶۰ درصد بوده است.

مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید صدرا اظهار داشت: در سال جاری نیز رقم درآمد این نهاد ۱۳۰ میلیارد تومان پیش بینی شده که انتظار می‌رود ۹۰ درصد آن محقق شود و ۸۰ درصد این اعتبارات نیز مانند سال گذشته برای توسعه زیرساخت‌های صدرا هزینه خواهد شد.

وی به معضل باغشهری‌های بدون مجوز در صدرا اشاره کرد و افزود: بعضی باغشهرها در پهنه قانونی این شهر جدید ایجاد شده که در این بخش تخلفات بیشتر پیرامون ساخت و ساز اضافه بر ضابطه است که روال آن زیر نظر شهرداری و کمیسیون ماده ۱۰۰ این نهاد است.

شهرداری جلو ساخت باغشهری‌های خارج از ضابطه صدرا ایستادگی کند

حاجی‌پور با بیان اینکه در برخی موارد در صدرا دیده می‌شود که چهار طبقه سازه در باغشهری خارج از ضابطه ساخته شده،گفت: باید شهرداری جلو اینگونه اقدامات ایستادگی کند اما متاسفانه در اثر بی‌توجهی این نهاد تاکنون آسیب‌های بسیاری گریبان شهر صدرا را گرفته است.

وی عنوان کرد: اگر تخلفی در خصوص ساخت باغشهری در اراضی دولتی صورت گیرد شرکت عمران شهر جدید صدرا به هیچ وجه سند برای آن صادر نخواهد کرد.

سرمایه‌گذار عمانی‌ در راه صدرا

حاجی‌پور همچنین از احتمال انعقاد قراردادی برای ساخت دو مجتمع گردشگری در صدرا با مشارکت سرمایه‌گذار خارجی سخن گفت و افزود: هفته گذشته با طرف عمانی رایزنی برای ساخت ۲ دهکده گردشگری و مجتمع توریستی با مساحت ۳۸ و ۵۸ هکتار انجام و توافقات اولیه نیز صورت گرفته است.

وی تصمیم اخیر دولت در خصوص دادن اقامت و امتیاز مالکیت در پی سرمایه‌گذاری خارجی را گامی مهم برای افزایش جذب سرمایه در شهرهای جدید دانست.

حاجی‌پور عنوان کرد: نیمه اول سال ۹۸ پروژه‌های مهمی که سال گذشته عملیات اجرایی آن آغاز شده بود دنبال و پیگیری شد تا این طرح‌ها امسال در این شهر جدید به بهره برداری برسد.

وی سال ۹۸ را زمان شروع عملیات اجرایی اقدام ملی توزیع و برنامه عرضه مسکن تا پایان برنامه ششم توسعه عنوان کرد.

وی به سخنان رهبری برای تامین مسکن اقشار کم درآمد اشاره کرد و افزود: اواخر سال گذشته رییس جمهوری برنامه ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی تا پایان برنامه ششم را ابلاغ کرد که ۲۰۰ هزار آن سهم شهرهای جدید کشور است که از این تعداد نیز ۲۵ هزار واحد مسکونی باید در شهر جدید صدرا احداث شود.

مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید صدرا اظهار داشت: از ۲۵ هزار واحد مسکونی که سهم صدرا است تا پایان سال جاری عملیات ساخت ۵ هزار واحد آن آغاز خواهد شد که به مناسبت اعیاد غدیر و قربان کلنگ زنی یک هزار و ۵۰۰ واحد آن شروع و سه هزار و ۵۰۰ واحد دیگر نیز بصورت مشارکتی با بخش خصوصی تا پایان سال آغاز می‌شود.

او ادامه داد: شعار امسال رونق تولید است که شروع ساخت ۲۵ هزار واحد مسکونی در شهر جدید صدرا با ایجاد ۲۰ هزار فرصت شغلی گامی عملی در این مسیر خواهد بود و همچنین با شروع ساخت و پیش فروش این واحدهای مسکونی که بزودی آغاز می‌شود التهاب بازار مسکن هم فروکش خواهد کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به برخی پروژه‌های آماده بهره برداری صدرا در هفته دولت امسال و شهریورماه ۹۸ اشاره کرد و گفت: فرهنگسرای قرآن صدرا با ۳ و نیم میلیارد تومان اعتبار و ۲ هزار مترمربع زیربنا در هفته دولت امسال به بهره برداری می رسد که معماری آن کاملا ایرانی است و می تواند زمینه مناسبی برای فعالیت های فرهنگی و اجتماعی و حضور سازمان های فرهنگی در این شهر ایجاد کند.

حاجی‌پور اضافه کرد: کار ساخت مصلا صدرا با اعتبار ۲۵ میلیارد تومان در فاز اول در شهریور آغاز خواهد شد که معماری ادغامی سنتی و مدرن برای آن طراحی شده که پیش‌بینی می‌شود ظرف دو سال عملیات اجرایی آن پایان یابد.

او اظهار داشت: افتتاح فاز اول بزرگراه صدرا - دوکوهک که ۷۰ درصد کل مسیر را شامل می‌شود از جمله طرح‌های شاخص صدرا است که در هفته دولت امسال به بهره برداری خواهد رسید.

وی همچنین از تصویب طرح ساخت پروژه قطار برقی صدرا به طول ۱۰ کیلومتر خبرداد و گفت: ریل قطار برقی صدرا از ایستگاه راه آهن تا بیمارستان پیوند صدرا کشیده خواهد شد که مذاکرات برای تامین اعتبار دولتی آن صورت گرفته و سال آینده شروع پروژه اجرایی آن خواهد بود.

مدیرعامل شرکت عمران صدرا عنوان کرد: ساخت پروژه قطار برقی این شهر جدید حدود ۹۵۰ میلیارد تومان هزینه در بر دارد که ظرف ۵ سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

شهر جدید صدرا از اوایل دهه ۷۰ در فاصله حدود ۲۰ کیلومتری شمال غرب کلانشهر شیراز احداث شد و اکنون به گفته مدیرعامل شرکت عمران این شهر نزدیک به ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

۹۸۷۳ /۱۸۷۶

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
امراله مهماندوست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
اینجانب بدون وابستگی به هیچ گروه خودی یا اجنبی از صبح روز شنبه تا پایان روزی که فتنه تمام شد در تمام خیابان های شهر صدرا در میان فتنه گران بوده ام و شخصا شاهد همه تخریب های این افراد از خدا بی خبر بوده ام در خیلی از موارد مال و جان مردم بیگناه را از دست این نامرد ها تجات داده ام 1- برای شهردار شهر صدرا و کارکنان ... اش این بهترین فرصت بوده است تا همه آثار دزدی هایشان را در شهر صدرا با همکاری موثر با آشوب گران از بین ببرند باید همه افرادی را که با پارتی بازی در شهرداری این شهر بکار مشغول شده اند اخراج کنند و به جای آنان افرادی را بدون پارتی بازی استخدام کنند تا شاید ریشه فساد در این شهر ریشه کن شود. حرف های دیگری هم دارم اما شما دولتی ها موافق نظر اینجانب نیستید و منتشر نخواهید کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار