فرمانده یگان حفاظت از اراضی راه و شهرسازی فارس گفت: ۲۰۶ هزار و ۷۲۹ مترمربع از اراضی ملی و دولتی به ارزش ۱۷۳ میلیارد ریال رفع تصرف و ۸۱ هزار و ۵۱۹ متر مربع و به ارزش ۷۰ میلیارد ریال رفع تعرض فوری توسط مامورین یگان حفاظت از دست سود جویان و زمین خواران بازپس گرفته و به بیت المال بازگردانده شد.
کد خبر: ۷۷۱۰۴۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۴ 16 August 2019

به گزارش تابناک فارس: مهدوی نژاد خاطر نشان ساخت: نقش ارزنده و سازنده مردم در امر پیشگیری و جلو گیری از تصرفات بسیار مهم و ارزنده می باشد و از همه شهروندان محترم استان درخواست می شود به محض مشاهده و اطلاع از هرگونه تصرفات غیرقانونی و ساخت و سازهای غیر مجاز و تعرضات به اراضی ملی و دولتی با شماره تلفن ۰۷۱۳۶۴۹۰۷۱۷ یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن استان فارس تماس حاصل و اطلاع رسانی کنند.

سالانه نزدیک به 4 هزار پرونده ارجاعی یا شکایت واصله به کمیسیون اصل نود ارائه می شود که در سال جاری بیشترین شکایات و پرونده ها مربوط به بخش خودرو و زمین خواری بوده.


فرمانده یگان حفاظت از اراضی راه و شهرسازی فارس تصریح کرد: مردم استان فارس چنانچه قصد خرید املاک در محدوده و حریم شهرهای سطح استان را دارند ابتدا استعلامات لازم را در این خصوص از طریق اداره کل راه و شهرسازی استان به عمل آورده و از خرید هرگونه اراضی فاقد سند مالکیت رسمی از افراد سودجو پرهیز کنند.

جالب است بدانید حدود 60 درصد دعاوی دادگستری مربوط به دعاوی املاک بوده که بالغ بر 90 درصد این دعاوی مستند به سند عادی(قول نامه، مبایعه نامه) هستند.

این موارد تعدادی از روش هایی است که کلاهبرداران در زمان خرید و فروش ملک از آنها استفاده میکنند و شما باید به آن دقت کنید و البته با همکاری یک مشاور املاک مطمئن و قابل اعتماد میتوانید از این اتفاقات جلوگیری کنید.

 

  1. فروش خانه‌ها و آپارتمان‌های نیمه آماده به یک فرد و حتی افراد مختلف و گرفتن سرمایه‌ی این افراد و متواری شدن
  2. اجاره دادن یک ملک یا رهن آن بدون بازدید، که باید ملک پیش از اجاره یا رهن، رویت شود
  3. ارائه تسهیلات بانکی جعلی و انتشار خبرهایی نادرست در این زمینه به متقاضیان
  4. اجاره دادن ملک به چندین نفر مختلف و گرفتن پول پیش از آنها و متواری شدن
  5. فروش یک ملک بدون حضور صاحب واقعی آن و از طریق نماینده مالک
  6. تنظیم مبایعه‌نامه‌های جعلی حتی با عدم حضور خریدار یا فروشنده
  7. اقدام به کلاهبرداری و فروش ملک‌هایی که در رهن بانک هستند
  8. ایجاد دفاتر جعلی و بدون مجوز برای خرید و فروش ملک


 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار