مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: وضعیت گوجه در کشور بسیار مطلوب است و قیمت آن هر کیلو حدود 650 تا 700 تومان است که با حمل، سبد، حاشیه سود کشاورز و بازاررسانی به حدود 1100 تومان می رسد.
کد خبر: ۷۷۱۳۲۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۷ 13 August 2019

تابناک فارس به نقل ازایانا:حسین شیرزاد مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در رابطه با خرید توافقی گوجه فرنگی از کشاورزان اظهار کرد: از اردیبهشت برای اولین بار در کشور خرید گوجه فرنگی را به روش توافقی شروع کردیم و تا کنون حدود 45 هزار تن گوجه خریداری و به کارخانجات رب اتحادیه مرکزی مانند آیدا ارسال شده است.

وی افزود: ما کارخانه آیدا را به عنوان کارخانه فرآوری فعال کرده ایم. این کارخانه در 30 سال فعالیت خود با 32 درصد ظرفیت کار می کرد اما در حال حاضر با 85 درصد ظرفیت تولید مشغول به کار است و وضعیت تولید این کارخانه با بریکس بالا بسیار خوب است.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران با اشاره به حضور کارخانجات دیگر در این زمینه خاطرنشان کرد: با دو کارخانه یک‌ویک و نشاط در استان فارس هم برای تهیه رب گوجه فرنگی با بریکس مناسب قراردادهای خوبی بسته ایم. این دو کارخانه از معدود کارخانجاتی هستند که امکانات اَسِپتیک دارند.

وی افزود: البته کارخانجات خرد هم هستند که اَسِپتیک بوده و ما با آنها قرادادهایی داریم اما ظرفیت تولید آنها بالا نیست و در مواقع بحرانی از آنها استفاده می کنیم.

شیرزاد تاکید کرد: وضعیت گوجه در کشور بسیار مطلوب است و قیمت آن هر کیلو حدود 650 تا 700 تومان است که با حمل، سبد، حاشیه سود کشاورز و بازاررسانی به حدود 1100 تومان می رسد. پس از رساندن به کارخانه هم بسته به اینکه میزان بریکس گوجه صنعتی چقدر است قیمت رب تعیین می شود.

وی افزود: ما خواستار تامین مالی برای 20 هزار تن گوجه فرنگی دیگر از ستاد تنظیم بازار شدیم که حدود 30 میلیارد تومان برآورد شده تا بتوانیم گوجه را به روش خرید توافقی از کشاورزان خریداری کرده و روانه بازارهای داخلی و صادراتی کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار