مدیر مخابرات منطقه کردستان:
مدیر مخابرات منطقه کردستان به انتشار اخباری درباره گله‌مندی شهروندان از ضعف آنتن‌دهی تلفن‌همراه در سنندج اشاره کرد و گفت: مانع اصلی مخابرات برای رفع این مشکل معارض مردمی است با این حال ما خود را مکلف به حل مشکل می‌دانیم و با برنامه‌ریزی انجام شده مشکلات آنتن‌دهی تلفن همراه در سنندج برطرف می‌شود.
کد خبر: ۷۷۱۴۴۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۵ 13 August 2019

به گزارش تابناک کردستان، آزاد حکمت امروز در نشست خبری با خبرنگاران با قدردانی از تلاش‌های فعالان این حوزه در اطلاع‌رسانی به عموم مردم اظهار کرد: خبرنگاران، پل ارتباطی بین مردم و مسئولین هستند و می‌توانند مطالبات جامعه را منعکس و پیگیری کنند.

وی با بیان اینکه مخابرات کردستان با کمبود منابع مالی مواجه است، گفت: با وجود تمام محدودیت‌های مالی، هیچ‌گاه خدمت‌رسانی به مردم دچار اختلال نشده و آنچه که برنامه‌ریزی شده به مشترکین استان ارائه شده است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان تصریح کرد: در حوزه توسعه و به‌روزرسانی سرویس تلفن ثابت گام‌های بزرگی برداشته شده، به گونه‌ای که در اکثر نقاط شهری صددرصد توسعه یافته است.

وی گفت: توسعه صورت گرفته در تمام نقاط جدید به‌روز بوده و به پیشرفته‌ترین تکنولوژی دنیا و استفاده از سرویس FTTH مجهز است.

حکمت با ذکر اینکه فیبرهای نوری که یکی از پیشرفته‌ترین سرویس‌های مخابرات است افزود: بزرگترین مزیت فیبر نوری ظرفیت و ‌سرعت نامحدود آن بوده و خوشبختانه استان کردستان جزو استان‌های پیشرو در زمینه استفاده از این ظرفیت است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در 4800 کیلومتر از روستاها شبکه فیبر نوری اجرا شده است، اظهار کرد: در آینده نیز سرویس‌هایی دیگر ارائه می‌شود که لازمه آن وجود شبکه گسترده و وجود شبکه فیبر نوری است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان با بیان اینکه برای توسعه تلفن ثابت پیشرفته‌ترین تجهیزات روز دنیا خریداری شده است، گفت: سافت سوئیچ آخرین تکنولوژی تلفن ثابت در دنیاست که در استان از برند داخلی آن استفاده شده است.

وی با اشاره به اینکه 213 کافو نوری در استان نصب و راه‌اندازی شده است، افزود: در تمام سطح استان اینترنت نسل سه و چهار فعال شده به گونه‌ای که 18 روستا داری نسل 3G و در چهار روستا 4G وجود دارد.

حکمت با بیان اینکه ضریب نفوذ تلفن‌همراه در استان به 114 درصد رسید، خاطر نشان کرد: در حال حاضر بالغ بر یک میلیون و‌ 863 هزار تلفن همراه در استان وجود دارد که این مقدار از جمعیت کردستان بیشتر است.

وی گفت: استفاده از برگردان سرویس‌های جدید انتقال از جمله اقدامات کیفی است که استفاده از این امکانات و بسترهای انتقال، زمینه‌ساز افزایش کیفیت و افزایش پهنای باند خواهد بود.

مدیر مخابرات منطقه کردستان توسعه لینک‌های ارتباطی و لینک‌های انتقال را از دیگر فعالیت‌های کیفی خواند و افزود: با این‌کار میانگین، ظرفیت و پهنای باند استفاده از اینترنت در نقاط روستایی 3 تا 5 برابر افزایش می‌یابد.

وی به کاربرد سیستم WLL اشاره و اظهار کرد: WLL یک سیستم سیار فاقد اینترنت است که به لحاظ کیفیت پایین آن اعتراضات مردمی در مورد این سیستم زیاد است و تمام روستاهایی که قبلاً از این سرویس استفاده می‌کردند، تجهیز شده و در حال حاضر مردم 791 روستا از حداقل دیتای 2G برخوردار هستند.

حکمت با بیان اینکه 19 هزار مشترک روستایی در استان وجود دارد، گفت: سرویس ADSL تا پایان سال 92 تنها در 4 روستای کردستان وجود داشت که در حال حاضر 480 روستا از اینترنت پرسرعت مخابرات برخوردار هستند.

وی افزود: در حال حاضر میزان حجم مصرفی اینترنت در استان برابر 50 ترابایت است که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 70 درصد افزایش یافته و این نشان از ارتقاء کیفی فعالیت‌های صورت گرفته در این زمینه است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان با اشاره به اینکه ظرفیت انتقال استان 54 لاندا افزایش یافته است، تصریح کرد: سرویس‌های مختلفی روی شبکه گسترده انتقال ارائه شده که اگر ضعیف باشد، ارائه کلیه این سرویس‌ها امکان‌پذیر نخواهد بود.

وی به انتشار اخباری درباره گله‌مندی شهروندان از ضعف آنتن‌دهی تلفن‌همراه در سنندج اشاره کرد و گفت: گرچه ساکنان برخی محلات سطح شهر همچون صادق‌آباد، تکیه‌وچمن، شهرک‌نور و دگایران با مشکل آنتن‌دهی تلفن‌همراه مواجه هستند اما اقدامات لازم برای برپایی دکل مخابراتی انجام شده ولی معارض مردمی داریم.

حکمت در پاسخ به سؤالی با این مضمون که شاید مشکل این معارض برطرف نشد، آنوقت تکلیف شهروندانی که شبانه‌روز با مشکل آنتن‌دهی تلفن‌همراه مواجه‌اند، چیست؟ افزود: در هر نقاط از سطح شهر که قطعی آنتن تلفن‌همراه باشد، خود را مقصر و موظف به حل مشکل دانسته و باید دکل‌های مخابراتی توسعه یابد و در صورتی که مشکل معارضان حل نشود، از طریق دیگر این معضل برطرف می‌شود.

تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار