نماینده تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس
عضو «کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات» مجلس با اشاره به اضافه شدن تبصره ۱۵۸ به مصوبه افزایش حقوق کارمندان دولت و انتقادات برخی از نمایندگان پیرو این موضوع، گفت: احکامی که درباره افزایش حقوق کارمندان صادر شده صحیح است
کد خبر: ۷۷۱۸۹۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۷ 15 August 2019

Image result for ‫حسینی نماینده فراهان‬‎

محمد حسینی در توضیح اضافه شدن تبصره ۱۵۸ به مصوبه افزایش حقوق کارمندان دولت و انتقادات برخی از نمایندگان پیرو این موضوع گفت: به هیچ وجه این تبصره به مصوبه دولت اضافه نشده است و این مسئله برای شفافیت و اجرای بدون دست‌اندازی به قوانین بالا دستی بوده است.

وی تاکید کرد: ما در بند «ی» تبصره ۱۲ بیان کرده بودیم که ماهیانه ۴۰۰ هزار تومان به کارکنان بدهند، البته پیش از آن باید گفت که قواعدی در احکام کارگزینی حاکم است.

عضو «کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات» مجلس با بیان اینکه احکام کارگزینی یک فرد بر اساس «مدارک تحصیلی»، «سنوات خدمت»، «میزان پایه حقوق»، «فوق‌العاده شغل»، «فوق‌العاده جذب» و بر اساس مکان کارکرد و پیچیدگی شغلی متفاوت است، تصریح کرد: طبق این شرایط ما اگر می‌خواستیم ۴۰۰ هزار تومان به حقوق کارمندان دولت اضافه کنیم نیازمند اضافه کردن یک جمله به مصوبه مجلس بودیم تا مشخص شود این افزایش حقوق قرار است به کدام آیتم اضافه شود که دولت آن را در قالب یک ضریب همچون مجوزی که در قوانین بالادستی دارد- طوری پیاده‌سازی کند که هیچ کس کمتر از ۴۰۰ هزار تومان که مد نظر قانون‌گذار است دریافت نکند و یا حقوقش کمتر از آن نشود.

این نماینده مجلس تاکید کرد: اضافه کردن یک جمله یه این تبصره لازم بود چرا که در غیر این صورت قوانین بالا دستی دچار مشکل می‌شدند لذا امروز دولت بر اساس همین موضوع مصوبه را اجرا می‌کند و احکامی که در این زمینه صادر شده دقیقا صحیح است و افزایش حقوق دیگری به نوعی در حقوق کارکنان دولت مترتب نخواهد شد.

حسینی در پاسخ به این سوال که برخی نمایندگان معتقدند این تبصره و یا جمله بدون اراده نمایندگان مجلس به مصوبه افزایش حقوق کارمندان دولت اضافه شده است، بیان داشت: خیر. این مصوبه صددرصدی مجلس است و هیچ مشکلی ندارد و دوستان مقداری کم لطفی می‌کنند. در حال حاضر دولت مصوبه افزایش حقوق‌ها را به درستی اجرا می‌کند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار