حجت‌الاسلام رضا صادقی در جلسه ستاد هماهنگی کاروان بزرگ غدیر اظهار داشت: معرفی و تبلیغ عید غدیر و محور ولایت باید بیش از پیش در جامعه نهادینه شود.
کد خبر: ۷۷۲۲۶۶
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۵ 16 August 2019

تابناک فارس به نقل از فارس: حجت‌الاسلام رضا صادقی  در جلسه ستاد هماهنگی کاروان بزرگ غدیر اظهار داشت: معرفی و تبلیغ عید غدیر و محور ولایت باید بیش از پیش در جامعه نهادینه شود.

وی بابیان اینکه برنامه‌های متناسب با عید غدیر باید مردمی باشد و انتظار کمک دولتی جهت اجرای آنها کمرنگ شود، افزود: در آستانه عید غدیر شایسته است هیات مذهبی، مساجد و ائمه جماعات به تبلیغ کاروان غدیر بپردازند همچنین سر در ادارات آذین‌بندی و با احادیث امام علی مزین شود.

امام جمعه داراب بیان کرد: در حال حاضر ۱۰ نقطه شهری و ۱۰ نقطه روستایی به عنوان ایستگاه‌های عید غدیر در حال فعالیت هستند و اهمیت غدیر و ولایت را برای مردم تبیین می‌کنند.

صادقی با اشاره به اینکه مسیر حرکت کاروان غدیر از امامزاده ابوالقاسم تا مقبره آیت الله نسابه تعیین شده است، افزود: هیات مذهبی، خانواده‌ شهدا به ویژه شهدای سادات، بازاریان، ورزشکاران، فرهنگیان، دانش‌آموزان و... با هماهنگی و یکپارچه در این مراسم شرکت می‌کنند.

امام جمعه داراب تاکید کرد: اراده خداوند بر این قرار گرفته که فرزند غدیر یعنی امام زمان(عج) بر جهان حاکمیت یابد بنابراین تبیین مسئله ولایت و عید غدیر اهمیت ویژه‌ای دارد.

 

150 برنامه فرهنگی و ورزشی در دهه ولایت می‌شود

در ادامه این مراسم، معاون فرهنگی سپاه داراب نیز با اشاره ویژه برنامه‌های دهه ولایت اظهار داشت: در دهه ولایت ۱۵۰ برنامه محتوایی در شهرستان داراب در حال اجرا است که خروجی همه آنها به عید غدیر خم ختم می‌شود.

رضانیا ادامه داد: اجرای برنامه‌های غدیر در روستاها نیز پیگیری شده و به همین منظور 30 ایستگاه در بخش فورگ با حضور پررنگ سادات به فعالیت می‌پردازند.

وی خاطرنشان کرد: تبلیغات شکلی و محتوایی در فضای مجازی و حقیقی، برپایی مسابقات ورزشی، یادواره‌های شهدا و حلقه‌های فرهنگی از جمله برنامه‌هایی است که به مناسبت دهه ولایت در حال اجرا هستند.

 

مهدویت و ولایت به هم متصل هستند
دبیر پویش فعالان مهدوی در داراب نیز در این مراسم گفت: در حال حاضر ۳۵ ایستگاه مهدوی در شهرستان داراب فعالیت می‌کنند که از این تعداد 8 ایستگاه در سطح شهر و مابقی در روستاها مستقر هستند.

منتهی خواجه افزود: برنامه سه‌شنبه‌های مهدوی با هدف برانگیختن احساسات و عواطف مردم و توجه به حضرت مهدی (عج) همچنین افزایش معرفت نسبت به مهدویت اجرا می‌شود.

وی گفت: این برنامه از راهپیمایی اجتماع عظیم منتظران ظهور در نیمه شعبان آغاز شده و هم‌اکنون با قوت ادامه دارد.

این بانوی فرهنگی اظهار داشت: سه‌شنبه‌های مهدوی به وسیله کمک‌های مردمی با تهیه غذا و برچسب پیام‌های مهدوی به تبلیغ مهدویت و ظهور پرداخته و در آستانه عید سعید غدیر نیز آمادگی برپایی این برنامه به همراه راهپیمایی مردمی در روز عید غدیر و نصب پرچم وجود دارد.

خواجه خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه امامت و مهدویت متصل به هم هستند بنابراین عید غدیر ارتباطی نزدیک با ظهور حضرت مهدی دارد و تبیین این موضوع برای مردم ضرورتی جدی است.

دبیر پویش فعالان مردمی با تاکید بر اینکه مردم باید زمینه‌ساز ظهور امام عصر باشند، باشند، گفت: در اجلاس بین‌المللی فعالان مهدوی که به تازگی در مشهد برگزار شد تاکید سخنرانان و کارشناسان شرکت کننده بر جهانشمول بودن مهدویت و بی‌توجهی به مرزهای سیاسی در تبیین ظهور امام عصر بود.

وی اضافه کرد: در سطح کشور و استان نیز باید با همین نگرش وحدت‌افزا به تبیلغ و تبیین مهدویت و فعالیت‌های پویش مهدوی پرداخت.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار