توسعه و بازرگانی سازمان‌جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به اینکه در سال‌جاری در بخش گوجه فرنگی 300 تن مازاد بر تولید داریم،گفت: گوجه‌ فرنگی در سال‌گذشته از ارزش بالایی برخوردار بود و بسیاری از کشاورزان توانستند سود مناسبی را از کشت این محصول کسب کنند.
کد خبر: ۷۷۲۲۸۷
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۹ 16 August 2019

تابناک فارس به نقل از ایلنا:صمد رنجبر  افزود: در راستای کنترل و رعایت الگوی کشت برای هر شهرستان حدی را مشخص کردیم تا کشاورزان بیش از حد مورد نظر گوجه کشت نکنند، اما کشاورزان با بی توجهی به این مهم به هر مقدار که خواستند گوجه فرنگی کشت کردند.

وی افزود: با وجود توصیه و هشدارهایی که سازمان جهادکشاورزی استان فارس از طریق رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی انجام داد، اما متاسفانه کشاورزان به این مهم توجه نکردند و در مزارع خود کشت گوجه داشتند.

مدیر توسعه و بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: در حال حاضر میزان کشت گوجه فرنگی در استان فارس مازاد بر تولید است.

وی با اشاره به اینکه گوجه های مزارع استان به صورت همزمان وارد بازار می شوند، ادامه داد: در نتیجه این مهم سبب شده که محصول گوجه فرنگی زیاد مورد استقبال مردم قرار نگیرد.

رنجبر با اشاره به اینکه دولت در جهت حمایت از کشاورزان گوجه فرنگی را از کشاورزان خریداری می کند، تصریح کرد: دولت با خرید این محصول و ارائه آن به کارخانه داران تا حدی در حال حمایت از کشاورزان است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر محصول گوجه فرنگی استان فارس به دیگر کشورهای دنیا صادر می شود گفت: این در حالی است که در شرایط فعلی هیچ محدودیتی در بخش صادرات این محصول در استان نداریم. به گفته مدیر توسعه و بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در حال حاضر محصول گوجه فرنگی به صورت خام و در قالب رب گوجه به کشورهای عراق و عربی صادر می شود.

رنجبر با اشاره به قیمت گوجه فرنگی گفت: در حال حاضر قیمت هر کیلو گوجه فرنگی 1000 تومان است، اما قیمت گوجه هایی که در اختیار میدان و مغازه ها قرار می گیرد به مراتب گران تر است.

وی بیان کرد: افزایش میزان بارندگی در سال جاری سبب شد که کشاورزان به کشت محصولات جالیزی، سبزیجات، گوجه فرنگی و ..... رو بیاورند که این مهم سبب کاهش قیمت این محصولات شد.

مدیر توسعه و بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به اینکه کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی استان به کشاورزان توصیه می‌کنند که تا چه اندازه محصولات مورد نظرشان را کشت کنند، افزود: اما عدم همکاری بعضی کشاورزان سبب شده که ما در بعضی محصولات مازاد بر تولید داشته باشیم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار