حامد پارسه متولد چیتاب جوانی که پارسال دختری از شیراز را که از قایق به عمق 17 متری آب پرت شده بود رانجات داد،امروز هم توانست در تنگه های بالاتر سد چیتاب ، دختر 31ساله ای را که بر اثر لیز خوردن روی صخره بیهوش و به عمق آب افتاده بود را از مرگ حتمی نجات دهد.
کد خبر: ۷۷۲۷۰۳
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۹ 18 August 2019

منطقه چیتاب یکی از مناطق بسیار زیبای گردشگری در شهرستان بویراحمد است که به علت وجود جنگل ها ، مراتع و رودخانه ای خروشان مقصد خوبی برای گدشگران و علاقه مندان به طبیعت است اما این منطقه دارای خطراتی برای نا آشنایان به ویژگی های طبیعت هم می باشد.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد از چیتاب در جریان ورود انبوه گردشگران به تنگه سد چیتاب اینبار هم شجاعت جوانی از شهر چیتاب جان دختری 31ساله را نجات داد.
حامد پارسه متولد چیتاب جوانی با قابلیت شنای بالا در آبهای خروشان و سنگین که پارسال دختری از شیراز را که در شلوغی و هیاهوی جمعیت از قایق به عمق 17 متری آب پرت شده بود رانجات داد،امروز هم توانست در تنگه های بالاتر سد چیتاب که فاقد آنتن دهی تلفن همراه و عبور مرور و حتی فرود بالگرد می باشد دختر 31ساله ای را که بر اثر لیز خوردن روی صخره بیهوش و به عمق آب افتاده بود را از مرگ حتمی نجات دهد.
 
بیشتر بخوانید
 
 
پارسه در تشریح جزئیات ماجرا به خبرنگار تابناک کهگیلویه و بویراحمد می گوید: انگار قسمت شده که هروقت برای تفریح کنار رودخانه و تنگه چیتاب می روم خداوند کمک می کند تا جان همنوعانم را نجات دهم و این موضوع برایم خیلی ارزشمند و باعث تسکین و قوت قلبم است.
این شناگر می گوید: گردشگران در تورهای متعدد بارهای بار به بستر رودخانه شهر چیتاب سفر می کنند که خوشبختانه با برخورد گرم مردم منطقه عجین شده اند.
حامدپارسه افزود: علی رغم رعایت نکات ایمنی توسط گردشگران عزیزمان بعنوان یک برادر کوچکتر توصیه می کنم با دقت در رعایت اصول شناگری و تردد قایق در تنگه مراقب سلامتی خود و خانواده عزیزشان باشند تا انشالله مشکلی پیش نیاید و بنده تازمانیکه زنده باشم اگر قسمت باشد باتمام توان همانند مردم نوع دوست چیتاب و بخش کبگیان در خدمت هموطنانمان خواهیم بود.
پارسه با اشاره به معضلات عدم زیرساختهای گردشگری در حریم رودخانه و سد چیتاب هم گفت: بارهای بار در خطبه های نماز جمعه بر روند ایجاد زیرساخت سازه های خدماتی و رفاهی گردشگری تاکید شده اما مردم عزیزمان بدانند یک دست صدا ندارد و امام جمعه محترم علی رغم تمام تلاش و کوششها نیاز به همراهی مردم دارد تا بتواند این مشکل را برای همیشه حل کند.
وی خطاب به گردشگران هم گفت: هموطنان عزیزی که بعنوان گردشگر در تورهای متعدد به منطقه ما سفر می کنند می توانند با رعایت شئونات اسلامی به فرهنگ غنی مردم منطقه احترامُ بگذارند.
لازم به ذکر است شهر چیتاب مرکز بخش کبگیان در38 کیلومتری شهر یاسوج با 1598 متر ارتفاع ازسطح دریا یکی از پرجمعیت‌ترین و قدیمی‌ترین مراکز اسکان‌ یافته در این استان است که با شرایط خاص آب و هوایی،کشاورزی پتانسیل تبدیل شدن به قطب گردشگری در استان را داراست و دارای مناطق گردشگری چون: بُقعه متبرک امامزاده عبدالله ازنسل امام موسی کاظم"ع" ، یوردهای ییلاق و قشلاقی عشایری ، چشمه زار و آبشارهای متعدد طبیعی در کنار رودخانه پرآبش نمای بسیار زیبای شالیزاری برنج و باغات متعدد سالانه پذیرای گردشگرهای متعدد از استانهای فارس ، اصفهان ، یزد ، بوشهر خوزستان، کرمان ، اراک و دیگر استانهای همجوارش می باشد.


پایان خبر:اسماعیل رسام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار