دستغیب پیش از ترک صحن علنی پارلمان شهری خطاب به خبرنگاران گفت: من مجری قانون هستم و تابع پدرخوانده‌ها و مادر‌خوانده‌های اصلاحات نیستم.
کد خبر: ۷۷۳۰۸۸
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۹ 19 August 2019

تابناک فارس به نقل از فارس: روز چهارشنبه هفته گذشته در جلسه علنی شورای شهر شیراز دوفوریت برگزاری جلسه روز دوشنبه 28 مرداد برای انتخاب رئیس شورا به تصویب رسید.

احمدرضا دستغیب که معتقد است تا حضور عضو جایگزین حاجتی در شورا، باید از برگزاری انتخابات خودداری کرد، از امضای نامه دعوت از اعضا برای تشکیل جلسه امروز امتناع کرد، اما اعضای شورا که به دنبال برکناری هرچه سریعتر دستغیب از ریاست شورا بودند، با امضای ابراهیم صبوری به‌عنوان نائب‌رئیس شورا درخواست برگزاری جلسه را به فرمانداری اعلام و صبح امروز نیز جلسه را برگزار کردند.

دستغیب می‌گوید برگزاری این جلسه از آنجا که بدون تأیید رئیس شورا بوده، غیرقانونی است و فرماندار شیراز هم در پاسخ به نامه دستغیب که جلسه امروز را غیرقانونی دانسته بود، با دو ایراد که اولاً «علت دوفوریت چیست؟» و دوم اینکه «زمانی که رئیس شورا در جلسه حضور دارد و غائب نیست نامه‌های شورا باید با امضای رئیس به فرمانداری ارسال شود»، ایراد دستغیب را وارد دانست.

 

 

احمدرضا دستغیب صبح امروز در جلسه حاضر شد، اما با بیان اینکه جلسه صلاحیت قانونی ندارد با حالت قهر پایان جلسه را اعلام و صحن را ترک کرد. بدنبال ترک جلسه توسط رئیس شورا، نمایندگان فرماندار هم صحن علنی شورا را ترک کردند.

دستغیب پیش از ترک صحن علنی پارلمان شهری خطاب به خبرنگاران گفت: من مجری قانون هستم و تابع پدرخوانده‌ها و مادر‌خوانده‌های اصلاحات نیستم.

نوذر امامی با بیان اینکه از رفتار دستغیب در صحن علنی شورا و عکس‌العمل فرماندار نسبت به پارلمان محلی شیراز از مردم عذرخواهی می‌کنم، گفت: تمام مکاتبات رسمی شورا باید به امضا رئیس شورا برسد، اما هیچ جای قانون ننوشته که باید در کار شورا دخالت شود. نامه برگزاری جلسه امروز با امضای نائب‌رئیس شورا به فرمانداری رسیده است و هیچ خدشه‌ای بر جلسه امروز شورا نیست و جلسه کاملاً قانونی است.

جلسه علنی شورا با وجود ترک دستغیب اما همچنان ادامه دارد و انتخابات نیز در حال برگزاری است.

به گزارش فارس، جلسه انتخاب هیئت‌رئیسه و رئیس شورا قرار بود چهارشنبه هفته قبل برگزار شود، اما به دلیل غیبت دو عضو شورا، با تصویب طرح دوفوریت به امروز دوشنبه 28 مرداد موکول شد.

گمانه‌زنی‌ها حاکی از انتخاب سید عبدالرزاق موسوی برای ریاست شورای شهر شیراز است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار