نماینده تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سهم استان تهران از بودجه عادلانه نیست گفت: این استان ۵۱ درصد کل مالیات کشور را پرداخت می‌کند اما در زمان تقسیم بودجه نمایندگان سایر استان‌ها بر تقسیم برابر بودجه تاکید دارند.
کد خبر: ۷۷۳۵۰۵
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۳ 21 August 2019

به گزارش تابناک تهران؛ سیده فاطمه ذوالقدر روز دوشنبه در حاشیه بازدید از کارخانه تولید پوشاک در شهر بومهن در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح های زیادی از سوی ۳۵ نماینده تهران ارائه می شود که برای تصویب نهایی نیاز به دو سوم رای تمام نمایندگان دارد، نمایندگان شهرستانی دید ملی ندارند و به طرح های ارائه شده رای موافق نمی‌دهند.

وی با بیان اینکه حاشیه نشینی در کلان شهر تهران سرریز  جمعیت سایر استان‌های کشور است، خاطر نشان کرد: حاشیه نشینان شهرک‌های غیر قانونی می سازند و پس از سکونت درخواست امکاناتی نظیر آب و برق دارند که باید امکانات اولیه در اختیار آنها قرار گیرد در حالیکه بودجه تصویبی و تخصیصی برای جمعیت افزوده شده کافی نیست.

نماینده مجلس با اشاره به مشکلات ارزی واحدهای تولیدی و صنعتی اظهار داشت: ارز دولتی به مبلغ ۴ هزار و دویست تومان تنها به کالاهای اساسی نظیر؛ مواد غذایی، بذر کشاورزی و دارو تخصیص داده شده است و نوسانات اخیر ارزی تولید کنندگان را با مشکل مواجه کرده است.

ذوالقدر گفت: کارخانه های تولید کننده پوشاک برای تامین قطعات و مواد اولیه و باقی ماندن مواد اولیه در گمرک و نامشخص بودن زمان ترخیص آنها مشکل دارند.

نماینده مجلس: سهم استان تهران از بودجه عادلانه نیست/ کارآفرینان با راه اندازی بنگاه‌های اقتصادی کوچک ما را از بن بست اقتصادی بیرون می‌آورند

وی با اشاره به مشکل مشخص نبودن قیمت ارز تخصیص داده شده به اجناس باقی مانده در کمرگ اظهار داشت: اجناس زیادی در کمرگ باقی مانده که قیمت ارز تخصیصی آن توسط وارد کننده مشخص نشده است در این راستا مقرر شده با تشکیل کمیته ای متشکل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، بانک مرکزی و وزرات جهاد کشاورزی، وضعیت ارزی اجناس مانده در کمرگ مشخص شده و اجناس در اختیار صاحبان آنها قرار گیرد.

نماینده مجلس با اشاره به فعالیت مناسب فنی و حرفه ای شهرستان پردیس خاطر نشان کرد: کلاس‌های آموزشی با هزینه مناسب توسط این اداره برگزار می شود، تعامل بین فنی و حرفه ای و مراکز صنعتی و سرمایه گذار بخش خصوصی توسعه اشتغال پایدار شهرستان را به همراه دارد.

ذوالقدر گفت: برپایی نمایشگاه برای فروش محصولات تولید کنندگان، پی‌گیری برای دریافت تسهیلات با سود پایین برای بانوان کارآفرین و بی سرپرست و بد سرپرست توسط اعضای فراکسیون بانوان در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به اهمیت عملکرد بنگاه‌های اقتصادی کوچک عنوان کرد: کارآفرینان با راه اندازی بنگاه‌های اقتصادی کوچک ما را از بن بست اقتصادی بیرون می‌آورند.

گفتنی است در این بازدید فاطمه سعیدی و طیبه سیاوشی شاه عنایتی نمایندگان مجلس و آزاده ریاحی رییس فنی و حرفه ای شهرستان حضور داشتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار