در ادامه حواشی ناتمام و اختلافات درونی اعضای شورای شهر شیراز، نوذر امامی در نامه‌ای شدیداللحن خطاب به رئیس شورا، از او خواست توصیه‌هایش به‌عنوان درویشی یک‌لاقبا را بپذیرد و بیش از این پارلمان شهری شیراز را سوژه رسانه‌های جهان نکند.
کد خبر: ۷۷۳۵۷۱
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۲ 21 August 2019

تابناک فارس به نقل از فارس: این روزها فضای شورای شهر شیراز آنقدر ملتهب است که مردم هر روز با یک حاشیه جدید مواجه می‌شوند. پس از گذشت دو روز از برگزاری انتخابات پرابهام هیئت‌رئیسه شورای شهر، این‌بار احمدرضا دستغیب با ارسال نامه‌ای به اعضای شورا خواستار حضور مجدد آنها در جلسه علنی بعدازظهر امروز و برگزاری مجدد انتخابات هیئت‌رئیسه شده است.

وی در نامه خود دستورکار جلسه را معارفه و اَدای سوگند «محمدتقی تذروی» عضو علی‌البدل سوم شورای اسلامی شهر شیراز و برگزاری انتخابات هیئت‌رئیسه سال سوم شورای اسلامی شهر شیراز عنوان کرده است.

تذروی قرار بود چهارشنبه هفته پیش با نامه رسمی فرماندار شیراز و دعوت رئیس شورا، در صحن علنی اَدای سوگند کند تا جایگزین مهدی حاجتی شود، اما صبح همان روز ناگهان دستغیب طی نامه‌ای به فرماندار، مخالفت خود با معارفه عضو جدید را اعلام کرد.

دستغیب در دعوت‌نامه جدید خود گفته است در جلسه علنی امروز تذوری اَدای سوگند خواهد کرد و انتخابات هیئت‌رئیسه هم برگزار خواهد شد. این دعوت در حالی است که دو روز قبل، جلسه شورا برگزار و انتخابات هیئت‌رئیسه نیز علیرغم مخالفت فرماندار شیراز و قهر دستغیب انجام و عبدالرزاق موسوی به‌عنوان رئیس شورا با 11 رأی انتخاب شد.

 

دستغیب که در نبود مهدی حاجتی خواستار عضویت محمدتقی تذروی و برگزاری انتخابات بعد از حضور وی در صحن شورا است، چهارشنبه هفته گذشته هنگامی که دید اعضا در تلاش هستند تا با طرح دو فوریتی، جلسه انتخابات هیئت‌رئیسه را روز دوشنبه 28 مردادماه و پیش از حضور تذوری برگزار کنند. با آن ابراز مخالفت کرد و حاضر به امضای نامه دعوت از اعضا برای تشکیل صحن علنی نشد. اقدامی که تأیید نماینده فرماندار در شورا را هم به همراه داشت و وی در این‌باره گفت: «منطق حکم می‌کند که کلمه دوفوریت در جای واقعی خود بکار گرفته شود؛ استفاده نابجا از این کلمه بیشترین مشکلات را برای مملکت بوجود آورده است.»

 

عباس غلامی که صحبت‌هایش در حضور اعضای پارلمان شهری اصلاً به مذاق آنها خوش نیامده و با واکنش تند برخی اعضا همچون ابراهیم صبوری همراه شد، در ادامه گفت: «به مصوبه شورای شهر شیراز مبنی بر تعیین جلسه فوق‌العاده برای انتخابات هیئت‌رئیسه ایراد وارد است. تعیین زمان جلسات در حوزه اختیارات رییس شورای شهر است، اما رییس با برگزاری این جلسه مخالف بوده و مصوبه را امضاء نکرده است. زمانی که رئیس شورا حضور دارد امضای نائب‌رئیس ذیل مصوبات نیاز نیست و فرماندار شیراز این ایراد را به نامه شورا برای تشکیل جلسه فوق‌العاده برای انتخاب هیئت‌رئیسه جدید وارد کرده است».

قهر دستغیب

علیرغم این سخنان نماینده فرماندار و ترک صحن علنی شورا و با وجود آنکه دستغیب نیز جلسه را به حالت قهر و اعتراض ترک کرد، اما سایر اعضا گفتگوهای خود را بدون توجه به مخالفت‌ها ادامه دادند و بعد از برگزاری انتخابات هیئت‌رئیسه، عبدالرزاق موسوی را به‌عنوان رئیس جدید شورا در سال سوم فعالیت پارلمان شهری برگزیدند.

دستغیب هنگام ترک صحن علنی شورا در جمله‌ای کلیدی که حاکی از اِعمال فشار دست‌های پشت‌پرده اصلاحات برای تصمیم‌گیری در شوراست، خطاب به خبرنگاران گفت: «تسلیم پدرخوانده‌ها و مادرخوانده‌ها نمی‌شوم».

 

 

حالا با انتشار نامه جدید دستغیب در فضای مجازی و دعوت از اعضا برای برگزاری مجدد انتخابات هیئت‌رئیسه، شاهد حاشیه‌های جدیدی در پارلمان شهری که این‌روزها برخی از آن به‌عنوان «کودکستان» یاد می‌کنند، هستیم!

حرف این درویش یک‌لاقبا را بپذیر!

نوذر امامی چهره شاخص شورای شهر در پاسخ به دعوت دستغیب به حضور در جلسه امروز، شامگاه گذشته در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: هرچند قصد نداشتم در توضیح دعوت به جلسه جنابعالی برای روز چهارشنبه مطلبی را تذکر دهم، اما وقتی دیدم برخلاف رویه گذشته در فضای مجازی این اعلام جلسه را منتشر نموده‌اید، از روی اکراه و اجباراً چند جمله را برای تنویر افکار عمومی و مخاطبان عزیز عرض می‌کنم.

 

 

وی با اشاره به جلسه روز دوشنبه ادامه داد: جلسه دیروز بر اساس طرح دوفوریتی روز چهارشنبه گذشته که توسط اعضا تصویب شد و جنابعالی هم در پایان جلسه، تاریخ دوشنبه دیروز را طبق مصوبه اعلام کردید، برگزار شد و نامه فرماندار هم هیچ خدشه‌ای بر قانونی و رسمی بودن آن که دیروز قرائت شد و جنابعالی ختم جلسه را اعلام کردید وارد نکرد. لذا ادامه جلسه قانونی و دستور آن که انتخاب هیات‌رئیسه بود انجام شد و مسؤولین استان و شهرستان هم به این انتخاب تبریک گفتند. بنابراین اعلام جلسه چهارشنبه موضوعیتی نداشته و به نظر من اگر حرف این درویش یک لاقبای بدور از ریاست را بپذیری، هزینه کمتر خواهد شد. 

لجبازی و خودمحوری بخاطر آب بینی بز!

این عضو شورا در ادامه با ادبیاتی تند خطاب به رئیس شورا افزود: نباید با لجبازی و خودمحوری به خاطر آب بینی بز به جایگاه خودت و شورا لطمه‌ای وارد شود. فرض کن بعد از این اعلام جلسه که اکنون به فضای عمومی و رسانه‌ها فرستادید، کسی در صحن حاضر نشود، چه تبعات و هزینه‌ای خواهد داشت؟

با این کارها سوژه رسانه‌های جهان شده‌ایم

قبلاً هم در مواردی ازباب دلسوزی و مشورت به جنابعالی عرض کردم این کار را نکن، اما گوش نکردید و متأسفانه هزینه زیادی به مجموعه وارد شد؛ بنحوی که در شبکه‌های جهانی هم بازتاب منفی برای همه ما داشت و مدت زیادی سوژه رسانه‌ها و افکار عمومی گردید. در حال حاضر این قضیه هم تبعات و هزینه زیادی در افکار عمومی خواهد داشت. لطفاً به خاطر یک دستمال به قیصریه رحم کن و از ادامه این روش خودداری فرما، خودت هم کاملاً آگاه و واقف هستی که ادامه جلسه و انتخاب هیئت‌رئیسه دقیقاً مطابق با قانون و آیین‌نامه بوده است و این دعوتنامه و اعلام همگانی آب در هاون کوبیدن است و آب رفته به جوی باز نخواهد گشت.

 

 

در حالی که طبق قانون شوراها، هیئت‌رئیسه جدید بعد از برگزاری انتخابات تا ابتدای شهریور باید مشخص و معرفی شوند، اما این موضوع مهم در شیراز درگیر حواشی مختلف شده است و شاید در جهت شفاف شدن ابعاد این موضوع لازم به بازگویی دستغیب از اِعمال قدرت و نفوذ پدرخوانده و مادرخواند‌ه‌ها است.

هرچند بروز حاشیه‌های متعدد در شورای پنجم شیراز به روال عادی تبدیل شده است اما با اتخاذ تصمیمات اساسی باید متوقف شود؛ چراکه حواشی اعضاء را از متن موضوع که رسیدگی به مسائل مردم است، باز خواهد داشت. 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار